Don_Quijote Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hei Jeg er på jakt etter en ny laptop etter min multicom compal IFL 90 har begynt å svikte (aka blå horisontale striper på skjermen). Jeg har vært meget fornøyd med denne og den har jo holdt bra i 3 år. Det eneste jeg er litt misfornøyd med er batteritiden som har vært litt kort, slik at jeg ikke kan bruke den i forelesninger fordi det alltid går tomt etter andre time. Det jeg er på jakt etter er som nevnt i overskriften en Laptop som jeg kan game med (og forhåpentligvis kan kjøre spill også en stund fremover). Jeg spiller ikke de mest krevende spillene, det mest krevende jeg har spilt er vel Witcher og Dragon Age 2. I tillegg er det fint om det er grei lyd. Prisjiktet er rundt 7000 Takk for svar Lenke til kommentar
Trollpeis Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei ! Denne: http://www.hardware.no/artikler/asus_u46sv/101895 eller denne: http://www.hardware.no/artikler/samsung_qx412/102053 burde dekke de fleste behov. til tross for at det dog er 14" og ikke 15" ( ikke så veldig stor forskjell) Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Denne har det beste av specs i prissjiktet, det eneste er at skjermen har oppløsning på 1366x768 som kunne vært noe høyere(f.eks 1600x900). Men et 6770(2gb gddr5) skjermkort, en sandy bridge i5 cpu og 8gb ram er godt over gjennomsnittet i denne prisklassen! Min erfaring er også at modellen er godt skrudd sammen samtidig som det er brukt mye metall istedenfor plast, derfor tåler den og bli dratt en del rundt på f.eks forelesninger osv. Endret 8. oktober 2011 av HFidelity Lenke til kommentar
Don_Quijote Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Denne har det beste av specs i prissjiktet, det eneste er at skjermen har oppløsning på 1366x768 som kunne vært noe høyere(f.eks 1600x900). Men et 6770(2gb gdd35) skjermkort, en sandy bridge i5 cpu og 8gb ram er godt over gjennomsnittet i denne prisklassen! Min erfaring er også at modellen er godt skrudd sammen samtidig som det er brukt mye metall istedenfor plast, derfor tåler den og bli dratt en del rundt på f.eks forelesninger osv. Takk for svar! den HP maskinen så veldig bra ut iforhold til prisen, stort pluss at den ser ut til å ha grei lyd, i motsetning til de fleste i det prissjiktet. Har tittet litt på denne her også: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=639381#extra Og lurer derfor hvordan det slår ut at den har en i7 prosessor istedenfor i5 og hvordan NVIDIA GeForce GT 540M er iforhold til et Radeon 6770. Bor foressten i Danmark hvis noen lurte på hvorfor det var link til komplett.dk Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 6770 er i slutten av "high end" sjiktet av laptop gpuer, mens et 540 er ca midt i midrange klassen. Det er klart at en i7 er bedre, men sammen med et 540 vil ikke pcn yte like bra i spill som en i5 med 6770. Går du på notebookcheck.com kan du se hvordan de forskjellige komponentene yter i forhold til hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå