lihaa Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Hei, Har noen spørsmål angående twitter som jeg håper noen kanskje kan forklare meg. Jeg kan veldig lite om data, En av få som ikke har facebook, men nå har jeg fått øynene opp for twitter. Ikke oppdateringer om hva hva man skal ha mtil middag etc, men et sosialt medium som kan holde meg oppdatert på nyheter/temar som interesserer meg. Hvordan finner jeg temaene, og hvordan finne personer finner jeg personer som twitrer om dette? Synes det er så stort og uoversiktlig at det er vanskelig å finne frem. Er det en ryddig oversikt jeg ikke har funnet? Antar at jeg kan søke på personer? Må jeg da vite twitternavnet? Så vidt jeg har forstått kan man følge personer. Ser personene jeg følger meg, twitternavn/ordentlig navn? Fikk opp et spørsmål om jeg ville at twitter skulle finne vennene mine. Vil gjerne følge venner, men er ikke alle temaer jeg ønsker at venner skal vite om. Kan jeg styre hvem som får vite hva? Veldig glad om noen kan gi meg en liten innføring. Endret 7. oktober 2011 av lihaa Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Enten er kontoen din offentlig, eller ikke, tror ikke du kan spesifisere hvør tweet nei. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Om du har nettsider du vil følge, så søk på de. Kommer du over journalister etc som du har lyst til å følge, samme med de. Ganske mange bruker sitt eget navn som twitter-handle, Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Har aldri skjønt meg på Twitter jeg. Er mye enklere å bare bruke Facebook imo Lenke til kommentar
lihaa Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Tusen takk for svar Får smøre meg med litt tålmodighet å google. Da bør det vel gå finne aktuelle nettsteder og personer Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 For å finne tema søker du etter f.eks #melkebart oppe i søkefeltet, og der ser du alle som har tagget "melkebart". Og hvis noen av de er interessante så kan du velge å følge de. Hvis det er kjendiser eller f.eks en avis du vil følge, så googler du bare de, f.eks kong harald twitter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå