Olesb Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har netopp kjøpt meg nytt hovedkort og nå funker ikke den ene hardisken, jeg ser den i Disk Management, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hvilke valg får du opp når du høyreklikker disken? Lenke til kommentar
Olesb Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Hvilke valg får du opp når du høyreklikker disken? Reactivate Disk Reactivate Volume Delete Volume... Har prøvd å trykke på reactivate Disk og Volume, men det kommer opp en melding: We recomend that you run chkdsk on this volume/disk after it becomes available for use. Når jeg trykker ok så skjer det ingenting. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Men prøv å kjøre chkdsk så kanskje problemet løser seg. Er det en NTFS eller FAT32-disk? Lenke til kommentar
Olesb Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Men prøv å kjøre chkdsk så kanskje problemet løser seg. Er det en NTFS eller FAT32-disk? Det skjedde ikke stort da jeg kjørte chkdsk, men jeg tror det er en NTFS-disk Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det skjedde ikke stort da jeg kjørte chkdsk, men jeg tror det er en NTFS-disk chkdsk pleier å skrive en tilstansrapport på skjermen, gjør den ikke det? Men det første jeg ville ha gjort nå, er likevel å sjekke kablene: ta dem av og sett dem på igjen, eller bytt dem ut. Lenke til kommentar
Olesb Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 chkdsk pleier å skrive en tilstansrapport på skjermen, gjør den ikke det? Men det første jeg ville ha gjort nå, er likevel å sjekke kablene: ta dem av og sett dem på igjen, eller bytt dem ut. Når jeg trykker ''run as adminstrator'' så gjør den det, men det hjelper ikke på hardisken, den er fortsatt Missing. Skal sjekke kablene nå. Lenke til kommentar
Olesb Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Da funker det Viste seg at det var noe surr med strøm kablene. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Da funker det Viste seg at det var noe surr med strøm kablene. Takk for hjelpen. Dårlig kontakt er den oftest forekommende feilen når man mekker data sjøl. Og heldig vis er det veldig lett å fixe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå