Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Benzotoleranse?

screenman

Anbefalte innlegg

Jeg tok 2mg Ativan (Lorazepam) ca. 1 time før jeg dro på butikken idag, og merket faktisk ikke noe som helst av effekt.

Det ble tvert imot min mest angsfulle og jævligste tur på butikken på lang tid.

Igår måtte jeg også opp i 40mg Valium (Diazepam) for å få effekt (kunne sikkert fått effekt av 30-35mg også), og etter litt tenking så tenker jeg nå at jeg mest sannsynlig har litt for høy toleranse på benzo.

Før gikk jeg jeg vanligvis på 3mg Rivotril (Clonazepam), og hadde god effekt. Før det hadde jeg også god effekt av 2mg Rivotril (Clonazepam).

Jeg tenker å begynne på Xanax/Xanor (Alprazolam) om ikke lenge.

Det jeg lurer på er hvor lang benzopause tid jeg må ta for å få god effekt av 10mg Valium (Diazepam) eller 0,25mg (eventuelt 0,5mg) Xanax/Xanor?

Og vil det ha noe å si (f.eks at toleransen går saktere ned) om jeg tar 3mg Rivotril (Clonazepam) 1 gang i uken eller sjeldnere, i benzopause tiden?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan ta opptil 6 måneder uten noe for å nullstille minnet du har i kroppen.

du vil aldri klare å seponere kroppen om du fortsetter ta benzo, det må helt vekk å bort før kroppen begynner reparere seg selv

drit i xanor, i følge norske rettningslinjer gies dette nesten ikke ut engang. mye brukt i utlandet, men xanax/xanor er altfor lett å like å bli avhengig av. raskt opptak i kroppen å veldig sterkt. den legen som eventuelt skriver dette ut til deg, har ikke studert i norge.

når en går lenge på benzo, eventuelt øker forbruket som kommer av at kroppen blir vant, så kan det gi deg motsatt effekt som du skriver. medisinen gir deg tilslutt plagene det brukes mot, rart, men sant. dette burde ringe noen varsellamper hos deg. benzo skal aldri brukes i intervaller over 2-3 uker i minimale doser, før pause skal legges inn. når toleransen bygger seg opp, vil du måtte ta benzo, ikke for å motvirke angsten din, men for å slippe de jævla abstinensene.

å slutte på benzoer er mange ganger vanskeligere enn mye narkotika, for de som har gått på dette lenge. du dør nok ikke, men mange ganger skulle man ønske at man gjorde det. kramper å små anfall er vanlig. i tillegg til ingen søvn, ingen matlyst, helt jævlig rastløshet i kroppen, vondt i hodet osvosv, listen er lang

jeg fikk utskrevet to preparater kalt Lamictal for å få sove litt, hjelpe mot kramper, og Truxal for angst og uro. Truxal kan også brukes ved søvnforstyrrelse, men for meg hjalp det ikke, der kom Lamictalen inn i bildet. i tillegg ble jeg ble kraftig seponert, utlevert minimumsdoser av benzo, bare for å ta kroppen forsiktig ned. alt dette var gjort på en akuttpost ved psykiatrisk sykehus, og ikke noe man foretar seg alene.

nå litt over 6 måneder senere, sliter jeg med søvnen i veldig stor grad, blei innlagt å fikk prøve Flunipam, bedre kjent som Rohypnol, hyppere, fluniser, ja du vet nok. dette er jo, kjent fra media, ett veldig potent benzo(7-10 ganger sterkere enn Sobril), men grunnet min uforsiktighet tidligere, beit det ikke på i det hele tatt.

dette blei veldig langt, men jeg ber deg bare være forsiktig, husker ikke om det var du eller noen andre som tidligere laget en tråd om selvmedisinering på denne dritten. benzo er ikke kamferdrops å c-vitaminer

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...