Gå til innhold

iPad2 eller Galaxy Tab 10.1 til mitt bruk?


2bb1

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenke å kjøpe meg en tab, hvor følgende er viktig (i prioritert rekkefølge):

 

- Kjapt, RESPONSIVT

- Brukervennlig, lettvint

- Batteritid

- Synkroniseringsmuligheter mot data

 

Hvis noen har svar på følgende spørsmål, ville det hjulpet veldig :)

 

1) Android 4 ice cream sandwich kommer vel snart? Er dette til tab-ene også?

 

2) Bør vel nevnes at jeg har iPhone og MacBook Pro fra før, men har litt lyst på mer mulighet på startmenyene slik som på android - større klokke, mail-vindu på fremsiden osv slik som iOS ikke har - dette kommer vel heller ikke med det første, eller?

 

3) Med litt offline spotifylister osv går vel lagringsplassen fort, men 16 GB holder vel kanskje likevel?

 

4) iPad har iCloud til synkronisering, som virker utrolig bra, spesielt når jeg har iPhone fra før - finnes tilsvarende til android?

 

5) Om noen har link til en plass hvor disse to er objektivt sammenlignet, så er det bare å hive ut i samme slengen.

 

 

På forhånd takk for all hjelp :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ipad er nok litt "finere" i grensesnittet. Galaxyen har litt tendenser til og hakke litt i overganger mellom landskap og portrettmodus, og hvis du skroller veldig fort på en nettside f.eks.

 

Galaxyen har litt bedre skjerm og mulighet for widgets på startskjermen. Den er også åpnere, og ingen kontrollerer hva du installerer. Dette kan jo også resultere i programmer som kan kræsje tabben om du ikke følger litt med på hva du installerer.

 

Galaxyen støtter flash, hvis dette er viktig for det. Det gjør ikke iPad. Den støtter også flere filformater. Finnes stort sett program for og spille av det meste.

 

Ipad har bedre tilgang på apper med tanke på mer utvalg i appstore. Det finnes ikke så veldig mange programmer som er tilpasset oppløsningen på nettbrett i android appstore.

 

Galaxyen er litt lettere, og har to høytalere. Ingen har minnekortleser eller vanlig USB inngang. Litt bedre kamera på Galaxyen, med fotolys.

 

Så er det bare og finne ut hva du mener du trenger selv. :)

Lenke til kommentar

Skal vurdere det om jeg ikke er fornøyd med responsiviteten :)

 

Forresten: hvordan er det med Samsungs Android-produkter og oppdatering til nyere versjoner av Android? Dama har en Galaxy Ace, og nå får vi altså en Galaxy Tab - har Samsung et eget oppdateringsprogram til Android-produktene sine, eller hvordan fungerer det? :hmm:

Lenke til kommentar

Skal vurdere det om jeg ikke er fornøyd med responsiviteten :)

 

Forresten: hvordan er det med Samsungs Android-produkter og oppdatering til nyere versjoner av Android? Dama har en Galaxy Ace, og nå får vi altså en Galaxy Tab - har Samsung et eget oppdateringsprogram til Android-produktene sine, eller hvordan fungerer det? :hmm:

Det offisielle oppdateringsprogrammet heter Samsung Kies. Koble nettbrett/telefon til PC og oppdatert med det programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...