HKRoed Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hei!Sliter med å få Nero til å brenne på en CD-RW CD. Skal kjøre backup, og velger de filene som skal brennes, men da jeg starter å brenne får jeg beskjed om at noen filnavn er for lange for ISO ettellerannet. Noen som kan hjelpe meg? Har en Plextor 48x24x48, kjører Win XP Pro og Nero 5.5.9.14 Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Du kan fixe dette på 2 måter: 1. Trykk på Continue (eller no sånt). Da vil Nero fortsette å brenne, men cd'en vil ikke være 100% ISO kompatibel. Du KAN få problemer med å lese den senere, men det er veldig tvilsomt. 2. Rename filene Nero klager på. På en ISO kompatibel CD kan filnavnet+path være max 128 tegn. Feks dersom en fil ligger på "testtest.jpg", vil filnavnet være på 11 (8+3) bokstaver. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Ja, har testa å velge Continue, men den stopper på 6% og spytter ut CD'n igjen. Ja, kan rename alle filene, men det er en del. Er det mulig å "koble ut" den ISO delen på en eller annen måte? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Gå inn på ISO tab'en, og velg de valgene som gir mest characters, og velg Joliet og ASCII. Omtrent som her(selv om eksempelet her er med DVD da). Du vil få problemer med å lese den i DOS og Windows 3.1..... *ånei!* :o Hvis du strengt følger ISO 9660 standarden, kan det hande at alle filnavnene på filene på backupen din blir gjort om til store bokstaver. Det skjedde meg, og var utrolig irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå