Gå til innhold

Vurderer vannkjøling, behøver innspill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Perfekt. Kikker over alt og bestiller nok da i morgen. Det er ingen store feil i oppsettet jeg kommer til å oppdage når jeg mekker? :)

Ikke noe jeg kommer på i farten, kanskje evt noe tilsettning til vannet da for og stoppe korodering osv men dette har folk utallige forskjellige meninger om.

Lenke til kommentar

Da endret jeg til 120mm rad pga plass. Kjører push pull på den og 360'en, så blir totalt 8 vifter, kjøper da FC8 fan-kontroller. La også til 10 compression barbs og en liter ferdigblandet væske. Endret til fullkobber cpu block, da denne var på lager. Eneste som er synd er at de ikke har GPU-blokka inne, hvis ikke skulle jeg bestilt. Men står at de får den om 3 dager.

Nå ser jeg at jeg blåser ca 6000kr på dette, jeg regner med at dette er en relativt gromt oppsett? :cool:

Da mangler det vel lite?

https://www.aquatuning.no/shopping_cart.php/bkey/b7bf1a5e674ecce2bc08aaa6e11cdd98

Takk for super hjelp :new_woot:

Lenke til kommentar

Litt usikker på compression på blokka. Ser det er et par som har hatt problemer fordi Compression fittings er en del tykkere.

155708d1274067252-uh-oh-ek-supreme-hf-1-compfittingsdontfit.jpg

Han her får det derimot til så er veldig avhenig av hvilke fittings du har og skal vist være en ny rev av HF blokka der toppen er litt anderledes.

Når det kommer til 120mm radiatoren så utrolig nok den du har valgt ganske "stor" fysisk. Den er 169,6mm i lengde (140mm radiatoren du valgte var 176mm) så du sparer bare 6mm på og gå ned. Velger du en annen 120 radiator så er de som regel mellom 154mm og 160mm, men også noe tynnere som gjør at de ikke kjøler så bra, så er et lite sjansespill du må se litt på, evt måle litt mer nøyaktig enn jeg klarer med øynene.

Med 480 Push-Pull og D5 pumpe har du nok kapasitet til og bygge ut med et skjermkort til så skal nok holde litt det.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Da øker jeg til 2 liter.

Satser på at compression funker på blokka, ettersom det er den nye jeg skal ha.

Disse viftene er nå plutselig ikke på lager. Kan du anbefale noen andre? Både 1850 og 1450 rpm viftene er ikke tilgjengelig.

Skal kikke litt rundt etter hva som passer av radiatorer - er nok noen som har bygd liknende hvis jeg googler litt :thumbup:

Lenke til kommentar

Da øker jeg til 2 liter.

Satser på at compression funker på blokka, ettersom det er den nye jeg skal ha.

Disse viftene er nå plutselig ikke på lager. Kan du anbefale noen andre? Både 1850 og 1450 rpm viftene er ikke tilgjengelig.

Skal kikke litt rundt etter hva som passer av radiatorer - er nok noen som har bygd liknende hvis jeg googler litt :thumbup:

TechBay.no har viftene på lager, prisen er bare 7 kr forskjell pr vifte så kan bestille derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...