Gå til innhold

EB Altibox Fiber - Trådløst

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg fiber fra EB med altibox og selgeren jeg snakket med var 100% sikker på at den trådløse delen på modemet/routeren var mer enn bra nok til å klare å overføre hele båndbredden jeg skal ha uten problemer. Noen som har erfaring ang dette?

Skal ha 40/40 og det blir helt uakuelt å kun få utnyttet 10mbit dette pga dårlig kvalitet på signalene. Vurderer å kable opp men det er en helvetes jobb, så er utstyret fra EB godt nok til å klare å utnytte hele kapasiteten min gidder jeg rett og slett ikke å kable.

Er det evt noen andre løsninger som kunne bedret kvaliteten på det trådløse? Sette opp en bedre trådløs router/switch ved EBs og få bedre kvalitet på den måten? Noen som har noen forslag til routere med GOOOOOD signalstyrke? :)

Takk for all input

p0st

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 60/60 fiber linje og maxer den fint på wlan..Da bruker jeg denne http://www.prisjakt.no/product.php?p=532380

Min står på loftet i et gammelt trehus og fungerer fint nede i hele kjelleren.. Du kan se på di litt dyrere fra netgear for bedre routere..eneste minuset med min er at den tuller noe med nyeste firmware så jeg måtte gå ned til en eldre firmware..eller er jeg strålende fornøyd med den..

Mener boxen som du får fint skal takle 40/40 på wlan..

Satte min i bridge så jeg teste den ikke noe særlig på wlan(altibox)

Skal du styre på med porter så er det uansett mye mer praktisk å sette altiboxen i bridge og heller styre det på en egen router..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Skal du styre på med porter så er det uansett mye mer praktisk å sette altiboxen i bridge og heller styre det på en egen router..

Hvis man setter altiboxen i bridge, er da alt åpent videre til neste router? Så man slipper å knote med portene på altibox routeren :)

p0st

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...