BuffyAnneSummers Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Dersom foreldrene allerede betaler for lisensen skal da ikke du betale. Da betaler dere jo dobbelt opp for de samme signalene. Det spiller ingen rolle ut ifra det jeg har husket. Det er visst ett viss antall personer som kan bruke den samme tv'en før man må betale dobbelt opp, og ett visst antall tv'er man kan kjøpe før man også må betale dobbelt opp. Mener at det var noen slike dumme regler.. Edit: viss.. VISS!! Endret 9. oktober 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Det er jo bare helt latterlig.. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 NRK-lisensen er jo latterlig i seg selv. Betale ekstra bare for å eie en tv du allerede har betalt for. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 NRK-lisensen er jo latterlig i seg selv. Betale ekstra bare for å eie en tv du allerede har betalt for. Man burde kontaktet NRK når TVen går i stykker, det er jo NRK sitt ansvar siden dem "eier" den xD Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Du skal aldri undervurdere det og blånekte. Har fått meg unna 4 bøter på t-banen, og en bot for offentlig urinering Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hvordan nekter du for en bot på t-banen? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Du finner på en eller annen grunn, som rettferdiggjør at du ikke skal betale, og holder deg ved den til de gir opp. Men her kreves det kalibering, noen vakter kan ikke krangles med, så da må man enten overbevise dem, eller ta beina fatt. :-) Edit: Vaktene VIL løpe etter deg, men klarer du å komme deg ut av stasjonen er du en fri mann. Lenger enn det har de ikke lov til å løpe. Endret 10. oktober 2011 av Bjarnemann 3 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Er det virkelig noen som fremdeles betaler NRK lisensen? Bor du i leilighet er dette hvertfall null problem. Det er bare ikke å slippe dem inn. Alternativt i enebolig eller rekkehus ha TV'en et sted de ikke kan se/høre. Lenke til kommentar
showman Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg hater den jævla NRK lisensen!! Helt utrolig at vi, det norske folk, finner oss i det. Hadde ett annet land i verden prøvd å implementere noe sånt ville det blitt voldelige opptøyer. Men neida, vi sitter på ræva og glor på mange av de utrolig dårlige dritt programmene NRK sender, mens penga renner ut av lommeboka. Det koster deg ca 1 kr timen å sitte å se på tv takket være NRK. Hah latterlig. Så lite som jeg ser på NRK er jeg sikkert oppi 20kr timen. Nyhetene får jeg av tv2. Dette innlegget er skrivd i frustrasjon og sinne. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hadde ett annet land i verden prøvd å implementere noe sånt ville det blitt voldelige opptøyer. Du skal være glad for at vi ikke er som de landene som tyr til voldelige opptøyer med en gang de er misfornøyde med slikt. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det er mange land med kringkastingsavgift. Vår alles kjære Top Gear er for eksempel lisensfinansiert. Uansett, det er ikke lett å komme unna. I beste fall vil de nok la deg slippe å betale fra nå av, men du skal nok krangle hardt og lenge for å få viljen din her. Lisenskontoret har i tillegg til hårete purregebyr også vide fullmakter når det kommer til å kreve inn penger, så lykke til. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det er mange land med kringkastingsavgift. Vår alles kjære Top Gear er for eksempel lisensfinansiert. Forskjellen er at Top Gear er bra, alt nrk lager er møkk Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det er din mening. Spør du meg er NRK Norges suverent beste TV-kanal. 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 kjøpte en tv i 2009, satt den ikke på noe spes navn. men betale nok med kort ja Systemet er ikke så smart at det syns om det er ditt kort eller noen andre sitt kort. Det er kun hvilken sin konto det handles på som betyr noe, de spør som regel hvilket navn garantien skal stå på, i tilfelle komplett data vil det være navnet på kontoen. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Du skal være glad for at vi ikke er som de landene som tyr til voldelige opptøyer med en gang de er misfornøyde med slikt. Det går da bra for frankrike om dagen. Verre med den "brette ned buksa og ta den" holdningen vi nordmenn har til blant annet et så hysterisk konsept som kringkastingsavgift i 2011. Systemet er ikke så smart at det syns om det er ditt kort eller noen andre sitt kort. Det er kun hvilken sin konto det handles på som betyr noe, de spør som regel hvilket navn garantien skal stå på, i tilfelle komplett data vil det være navnet på kontoen. Betale cash/sette garantien på en slektning funker vel? Endret 6. november 2011 av Lilac1 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Dersom foreldrene allerede betaler for lisensen skal da ikke du betale. Da betaler dere jo dobbelt opp for de samme signalene. Ja, man må betale flere lisenser om man bor hjemme hos foreldrene og har egen inntekt og er over 18 år. Tru det eller ei...:-/ Lenke til kommentar
festen Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Betale cash/sette garantien på en slektning funker vel? Når du bestiller et produkt med TV tuner innebygd oversendes det informasjon til NRK, ikke DVD spiller, eller bilstereo, men DVD opptaker. Ikke monitor eller projektor, men TV. Har du TV skal du altså betale lisens. Ser du ikke TV, men mye film er løsningen å ha projektor. Det kan du ha uten å betale lisens. Også ved kjøp av tv tuner via bredbånd eller satellitt er det avgift. Den vanligste måten noen har norsk TV i Spania er via et ekstra rom abonnement på hoved-abonnementet i Norge, da jeg ikke tror det er lov til å egentlig ta imot kanalpakkene utenfor Norge. Hos en nettbutikk dine kontodetaljer og hos en fysisk forretning det du angir, det spiller ingen rolle om du betaler med et kort eller kontant. Endret 6. november 2011 av festen Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Dersom foreldrene allerede betaler for lisensen skal da ikke du betale. Da betaler dere jo dobbelt opp for de samme signalene. Ja, man må betale flere lisenser om man bor hjemme hos foreldrene og har egen inntekt og er over 18 år. Tru det eller ei...:-/ Det trenger ikke jeg ihvertfall, fikk akkurat mail fra NRK om at jeg var fjernet fra registeret (pga. noe krøll tidligere, men still). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå