wailer Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Fikk i dag nrk lisens regninga på 5300kr, mottakr registert og kjøpt tilbake i 2009 fikk jeg først regning på nå. MEN jeg bor hjemme hos min foreldre, de betaler allerde lisensen, så trenger jeg da og betale eller er det bare og klage for og slippe+ kan også nevne at jeg bor utafor norge i mere enn 6månder i året Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Er det slik at du har kjøpt tv med kort eller satt den på ditt navn? Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 kjøpte en tv i 2009, satt den ikke på noe spes navn. men betale nok med kort ja Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Da er du nok nødt til å bare betale regningen. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 for selv om jeg bor på samme adresse som foreldrene mine, og de betaler så må jeg også betale? så må betale 2 regninger per bostand? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 De er ikke nødvendigvis rettferdige, men du ble mest sannsynlig ført opp på en liste da du betalte for tv'en med kortet ditt, og da har du dessverre ikke noe valg enn å betale. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 er ikke akuteltt at jeg betaler, beløpet er ikke noe problem men når jeg i tilegg bor utafor norge i mere enn 6månder i året skjer det ikke at jeg betaler. de melder jeg flytting fra norge på mandag og flytter alt av penger til utlandet 1 Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 ring og si at foreldrene dine har kjøpt tven av deg. problem løst Lenke til kommentar
runerask Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 for selv om jeg bor på samme adresse som foreldrene mine, og de betaler så må jeg også betale? så må betale 2 regninger per bostand? Hvis du har egnen inntekt (gjelder også hvis du får støtte fra Lånekassen), er over 18 år, og har TV, så må du betale egen lisens :-( 1 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Dette skal det være mulig å komme seg unna. Ta en telefon til dem og forklar at det allerede betales NRK-lisens i din husstand. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 ring og si at foreldrene dine har kjøpt tven av deg. problem løst Tja, NRK ser ingen forskjell på hvem som eier TVen. Det er om du disponerer TV som gjelder.... Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 hvorfor får jeg 2 regninger på samme da? åssen har de ikke klart og sende den første ut tidligere Lenke til kommentar
runerask Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 hvorfor får jeg 2 regninger på samme da? åssen har de ikke klart og sende den første ut tidligere Er nok en samle-faktura.... Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 om jeg kan bevise jeg er ute av lander mere enn 6månder sammenhengende hvert år, kan jeg få betalt halve lisensen da? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 om jeg kan bevise jeg er ute av lander mere enn 6månder sammenhengende hvert år, kan jeg få betalt halve lisensen da? Kringkastingsavgift skal betales av den som har, det vil si eier, leier eller låner en fjernsynsmottaker, - Forskrifter om fjernsynsmottakere § 1. Den som er pliktig å betale kringkastingsavgift plikter å registrere seg med lisens i NRK Lisensavdelingens lisensregister. Den som har studielån eller trygd regnes ikke som forsørget av andre og skal registreres med egen lisens og betale egen kringkastingsavgift selv om de bor hjemme og har egen fjernsynsmottaker i bruk - se Forskrifter om fjernsynsmottakere § 4, ledd I. Dersom du leier en bolig med fjernsynsmottaker skal du registrere deg med egen lisens og betale egen kringkastingsavgift for denne fjernsynsmottakeren. Den som har fjernsynsmottakeren i bruk er pliktig å melde fra til NRK Lisensavdelingen - se Forskrifter om fjernsynsmottakere § 6. Også den som leier ut bolig med fjernsynsmottaker er pliktig å melde fra hvem som benytter dette utstyret til NRK Lisensavdelingen - se Forskrifter om fjernsynsmottakere § 7. Dersom du oppholder deg i utlandet i deler av året kan du på visse vilkår få krav på kringkastingsavgiften for deler av avgiftsåret. Dette forutsetter at mottakeren ikke er i bruk i Norge i denne perioden. For å få innvilget dette må du ta skriftlig kontakt med NRK Lisensavdelingen før utreise. I meldingen må utreisedato og hjemkomstdato oppgis. Det gis ikke fritak med tilbakevirkende kraft - se Forskrifter om fjernsynsmottakere § 1. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 ringer forbruker ombuder på mandag. siden jeg er ute av landet så lenge har jeg sa jeg opp viast pakka også når jeg dro forrige gang,(1sep, i fjor) kom tilbake 1mai i år. har ikke tatt bryet med og bestille viasat pakka på nytt siden jeg hvise jeg skulle dra igjen uansett Lenke til kommentar
runerask Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 ringer forbruker ombuder på mandag. siden jeg er ute av landet så lenge har jeg sa jeg opp viast pakka også når jeg dro forrige gang,(1sep, i fjor) kom tilbake 1mai i år. har ikke tatt bryet med og bestille viasat pakka på nytt siden jeg hvise jeg skulle dra igjen uansett Er vel lisenskontoret du må kontakte. Telf. 75 12 22 50 [email protected] Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 skal finne fram alt av reise papirer og alt sånn. kom også på at tv som er registert på meg var en bursdags gave til mor me Lenke til kommentar
torturi Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Send mail til [email protected] og forklar situasjonen. Har gjort det selv med gode resultater. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Dersom foreldrene allerede betaler for lisensen skal da ikke du betale. Da betaler dere jo dobbelt opp for de samme signalene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå