Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser regelmessig.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg formaterte og reinstallerte Windows på min stasjonære PC for 3-4 uker siden og alt var gryd og gammen (trodde jeg). For ca. en uke siden begynte hele systemet å fryse seg helt (ingen reaksjon på input fra mus/tastatur og alt på skjermen fryses). Må da restarte maskinen manuelt. Løsningen min ble å gjenopprette maskinen til et tidligere tidspunkt, og da fungerte ting I noen dager før det samme problemet oppstod igjen etter noen dager. Har nå gjenoppretta igjen, men alt fryses innen et par minutters bruk. Dette skjer nå også i Safe Mode og i BIOS! Jeg kjørte så memtest, men den fant ingen feil.

Jeg installerte så Ubuntu, og da funket alt igjen i noen dager (både Windows og Ubuntu) før ting begynte å fryse igjen. I dag har jeg reset'a BIOS og da jeg skulle gå igjennom instillingene i BIOS frøs systemet igjen. Noen som vet hva som kan være galt?

Specs:

Hovedkort: Asus Crosshair

Prosessor: AMD phenom 2 x4 940 Black Edition (quad-core 3.0 Ghz)

Ram: 8GB Corsair xms2 cl5 800mhz

Lagring: 2x500gb, 1x1Tb. Alle 7200rpm ncq

Grafikk: Nvidia 8800gtx 768Mb gddr5

Strømforsyning: 850Watt Thermaltake toughpower.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg installerte så Ubuntu, og da funket alt igjen i noen dager (både Windows og Ubuntu) før ting begynte å fryse igjen. I dag har jeg reset'a BIOS og da jeg skulle gå igjennom instillingene i BIOS frøs systemet igjen. Noen som vet hva som kan være galt?

Fryser Pcen når den kjører på ubuntu også?

Fryser Pcen i BIOS?

Lenke til kommentar

Fryser Pcen når den kjører på ubuntu også?

Fryser Pcen i BIOS?

Jepp, i BIOS, Ubuntu og Windows.

Lenke til kommentar

problemet ditt er gddr5 på et 8800gtx :p

cpu vært overklokka? prøvd med 4gb ram? mye støv på/i kontakt flater til ram eller skjermkort eller mye støv på skjermkortet?

3 ganger har jeg fiksa pc der støv var eneste problem. noen tilleggs kort kan også skape problemer, prøv å kjør med så få komponenter som mulig. deaktivere alt av komponenter du ikke trenger fra bios.

lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...