tro Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hei. Jeg formaterte og reinstallerte Windows på min stasjonære PC for 3-4 uker siden og alt var gryd og gammen (trodde jeg). For ca. en uke siden begynte hele systemet å fryse seg helt (ingen reaksjon på input fra mus/tastatur og alt på skjermen fryses). Må da restarte maskinen manuelt. Løsningen min ble å gjenopprette maskinen til et tidligere tidspunkt, og da fungerte ting I noen dager før det samme problemet oppstod igjen etter noen dager. Har nå gjenoppretta igjen, men alt fryses innen et par minutters bruk. Dette skjer nå også i Safe Mode og i BIOS! Jeg kjørte så memtest, men den fant ingen feil. Jeg installerte så Ubuntu, og da funket alt igjen i noen dager (både Windows og Ubuntu) før ting begynte å fryse igjen. I dag har jeg reset'a BIOS og da jeg skulle gå igjennom instillingene i BIOS frøs systemet igjen. Noen som vet hva som kan være galt? Specs: Hovedkort: Asus Crosshair Prosessor: AMD phenom 2 x4 940 Black Edition (quad-core 3.0 Ghz) Ram: 8GB Corsair xms2 cl5 800mhz Lagring: 2x500gb, 1x1Tb. Alle 7200rpm ncq Grafikk: Nvidia 8800gtx 768Mb gddr5 OS: Win7 pro x64 Strømforsyning: 850Watt Thermaltake toughpower. Lenke til kommentar
Yotta Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg installerte så Ubuntu, og da funket alt igjen i noen dager (både Windows og Ubuntu) før ting begynte å fryse igjen. I dag har jeg reset'a BIOS og da jeg skulle gå igjennom instillingene i BIOS frøs systemet igjen. Noen som vet hva som kan være galt? Fryser Pcen når den kjører på ubuntu også? Fryser Pcen i BIOS? Lenke til kommentar
tro Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg installerte så Ubuntu, og da funket alt igjen i noen dager (både Windows og Ubuntu) før ting begynte å fryse igjen. I dag har jeg reset'a BIOS og da jeg skulle gå igjennom instillingene i BIOS frøs systemet igjen. Noen som vet hva som kan være galt? Fryser Pcen når den kjører på ubuntu også? Fryser Pcen i BIOS? Jepp, i BIOS, Ubuntu og Windows. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 problemet ditt er gddr5 på et 8800gtx cpu vært overklokka? prøvd med 4gb ram? mye støv på/i kontakt flater til ram eller skjermkort eller mye støv på skjermkortet? 3 ganger har jeg fiksa pc der støv var eneste problem. noen tilleggs kort kan også skape problemer, prøv å kjør med så få komponenter som mulig. deaktivere alt av komponenter du ikke trenger fra bios. lykke til. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hvor lenge kjørte du Memtest? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå