Gå til innhold

Trenger ny forsterker + høyttalere. Helst under 10000kr

Anbefalte innlegg

Da er tiden inne for og skaffe ny forsterker, og høyttalere.

Det jeg har nå er no fra 70-80 tallet, en platespiller med innebygt forsterker og to høyttalere som er koblet rett i platespilleren. Nå har den ene høyttaleren begynt og lage en skrape lyd og jeg må se og få skiftet hele greiene.

Platespilleren skal jeg selvsagt koble på det nye jeg kjøper, så forsterekeren må ha Phono inngang.

Jeg håper på og komme under 10 tusen kr, for forsterker og høyttalere. Ellers trenger jeg bare inngang til cd og kassett spiller.

Musikk som skal spilles av er: Metal (Black,Death,Thrash,osv..) Neofolk og Ambient.

Dette er til stuen min, så noe konsert greier er ikke nødvendig.

Noen som vill anbefale noe? :)

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser da bra ut det der! Har du noe erfaring med det selv?

Har den forsterkaren sjølv. Ikkje la deg lure av 2x40W, det er trøkk i den! B&W Høgtalerane spelar bra, spesielt rock og metall etter mi oppfatning. Men anlegget nasciboy linkar til er absolutt ikkje dårlig det heller. Fattern har samme høgtalarar, men modellen over. Det er ein veldig god all-around høgtalar.

William :)

Lenke til kommentar

Nasciboy: Ser lekkert ut! Nå er det faktisk en soundgarden butikk i byn her så jeg kan jo faktisk ta en tur innom der og høre. Funker det og ta med cder selv og teste hos dem? Vill teste dem på metal som jeg hører på.

Selvsagt kan du ta med egne CD-er.... tror du vil bli veldig fornøyd med den komboen.

Lenke til kommentar

Ser dem har en annen forsterker og, samme pris men nedsatt:

Harman/Kardon HK980

http://www.soundgarden.no/stereo/forsterker/harman-kardon-hk980-integrert-forsterker-sort.html

Noe betydelig forskjell på denne og den du linket til?

En stor forskjell... den jeg linket til har jeg eid og kan anbefale.

Den andre har jeg ikke prøvd... en åpenbar forskjell er radio men det er vel ikke viktig i disse dager.

Snakk med de på Soundgarden, de kan nok dette bedre.

Lenke til kommentar

Var og såg på forsterkeren (HK980) på soundgarden i dag. Likte den veldig godt, og mannen som jobbet der sa den skulle være helt super på alle høyttalere i 5-8000 klassen.

Men når det gjelder høyttalere så ser det ut til at jeg går for en av disse:

Klipsch RF 62 eller Klipsch RF 82.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Var og såg på forsterkeren (HK980) på soundgarden i dag. Likte den veldig godt, og mannen som jobbet der sa den skulle være helt super på alle høyttalere i 5-8000 klassen.

Men når det gjelder høyttalere så ser det ut til at jeg går for en av disse:

Klipsch RF 62 eller Klipsch RF 82.

Stemmer nok bra det selger sier der... gjør meg en tjeneste, før du velger høyttalere så hør på det DynAudio leverer i 5000 kr klassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...