simengangstad Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Hei! Skal skaffe meg en ny smartmobil snart, men aner ikke hvilken jeg skal velge. For omtrent et år siden hadde jeg iPhone 4 og var veldig fornøyd men den, utenom skjermstørrelsen, og at man ikke kunne personliggjøre den så himla mye. Men solgte den siden jeg ble forelsket i webOS, og skulle på liv og død ha HP Pre 3. Imens fikk jeg lånt en Android telefon, likte den ikke så veldig mye (Det er den jeg har nå, og bruker den nesten ikke, og det er litt rart når man tenker på den nerden jeg er). Men månedene gikk og tilslutt kom den jo ikke, og hele hardware biten til HP gikk i vasken... Så, jeg tenkte jeg nå skulle skaffe meg iPhone 4s, pga. at jeg har masse apps fra iPhone 4, og kontaktene, kalenderen, musikken, podcastene, bøkene synces sømløst, men jeg vet ærlig talt ikke. Synes Nokia N9 ser kjempe rå ut, men der har du det at de ikke kommer til å støtte den så mye fremover. Har også lyst på WP7, siden det ser rålekkert ut, og er glad i å prøve nye ting. Android har jeg prøvd i nesten et halvt år nå med en Samsung Galaxy Spica, (ikke en god opplevelse), men tenkte en kraftigere telefon; som Nexus Prime (når den lanseres), eller HTC Sensation, HTC Evo 3D kanskje gjør jobben. Men som jeg ser det, er det store problemet med Android, er at Appsene er av ganske så dårlig kvalitet, imot iOS for eksempel (iallefall de jeg har testet på min Android-mobil) og så liker jeg ikke den dårlige sikkerheten til Google, mtp at de aksepterer alt. Resten av Android-delen liker jeg. Prisklassen ligger opp til 6000 omtrent. Så jeg har valget mellom fire plattformer, nesten alle på markedet faktisk Så noen gode råd, anbefalinger eller erfaringer så skrik ut! Mvh SimenGangstad Endret 7. oktober 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hvis du seriøst vurderer alle plattformene i like stor grad burde du prøve de såpass lenge at du får en ordentlig forståelse av hvordan den fungerer. Ti minutter med en fastlenket mobiltelefon på Elkjøp er ikke nok i slike tilfeller. Du sier du har lyst på en iPhone 4S. Du er klar over at skjermen er like stor som iPhone 4 og at du ikke kan personliggjøre den like mye som en Android-telefon? Lenke til kommentar
simengangstad Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Er selvfølgelig klar over det, og iOS tar inn på appsene, i motsettning til personliggjøring. Hva ville du valgt da? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Personlig foretrekker jeg iOS, og ville nok valgt iPhone 4S, men forstår hvorfor andre heller går for Android eller alternativene. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Høres ut som om du ikke er helt fornøyd med ios eller android, hva eventuelt å vente winphone7 telefonene da, brukergrensesnittet ser veldig bra ut og antallet app'er ser ut til å stige raskt. Personlig venter jeg på en nokia med winphone7. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 iPhone 4S kan se ut til å havne over din prisklasse såfall. Hva med Samsung Galaxy S2? Den er vel noe av det beste du finner på markedet i dag Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 iPhone 4S kan se ut til å havne over din prisklasse såfall. Hvis prisen blir den samme som med iPhone 4, noe den sannsynligvis blir, får du både 16GB og 32GB-modellene til under 6000 kroner uten abonnement, hvis du kjøper fra Apple Store. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det kan hende. Jeg gikk bare ut ifra hva jeg har sett prisen ligger på de plassene man kan forhåndsbestille. Lenke til kommentar
simengangstad Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Tror jeg går for en 4s eller en Titan. Så Nokia fikk ganske dårlig på testene, ja vi får se på prisen til 4Sn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå