KonTrax Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Satte meg ned og lagde en prototype på en ide rundt de ofte smålige ekstra stegene for diskusjon på nett via forumer, kommentarfelter og lignende her for en stund tilbake. Hadde systemet klar med "proof of consept" i forum modus men så kom noe i veien så jeg måtte legge det på is. Nå tenkte jeg at en liten utprøvning av prototypen er vell på tide. Jeg lurer derfor på om noen kunne tenke seg og hjelpe meg med en aldri så liten prøvekjørsel av prototypen. Det vill være lukket alpha. Om du skulle være interessert eller har spørsmål så er det bare å poste under. Interesserte vill få tilsendt passord på priv og brukernavnet vill være samme som her. (Lenke til siden er ikke inkludert ettersom den er i lukket alpha, interesserte vill få lenken sammen med passord) Alpha screenshots: https://picasaweb.google.com/KonTraxbea/Nattalk_Public?authuser=0&authkey=Gv1sRgCI-37uK26O_AOg&feat=directlink Litt info : Sytemet er bygget på html5, css3 og javascript på klient siden og php/mysql på server siden Bygget rundt klassikeren "Less is more" både teknisk og bruk Ettersom det er tidlig alpha er design nedprioritert (ikke ignorert) og chrome vill derfor gjengi det beste resultatet visuelt. Som et steg på veien mot en naturlig opplevelse benytter Nattalk seg av NattalkForm som fungerer mer eller mindre som ditt eget hode. Tenke, forberede og til slutt uttrykke. Skriv mens du leser NattalkForm lar deg skrive ned uten og måtte huske alt til slutt eller forlate der du var. Om du skulle være i full gang med og skrive en kommentar og så kommer på at du så noe i en annen diskusjon tidligere i uken som du kunne tenke deg og ta med så trenger man ikke åpne nye vinduer eller ta kopi av det du har skrevet ettersom NattalkForm følger deg hvor enn du går inne på Nattalk forumet. Når du er ferdig og skrive er det bare og gå inn på diskusjonen du ønsker og poste i og poste. Bare en tekstboks? Hva med tittel? Noe så enkelt som å si hva du mener på en oversiktlig måte burde ikke være så avansert som nettet ofte gjør det. NattalkForm benytter seg kun av en eneste tekstboks som ordner alt, NattalkForm tar ut første linje i teksten (første linje har en grense på 50 tegn) og benytter denne som tittel på posten. Slik kan du enten selv angi ønsket tittel eller bare skrive i vei og la NattalkForm gjøre det for deg. Hva mener du? Enig? Uenig? For og holde en diskusjon saklig, dynamisk og oversiktlig på en enkel og naturlig måte lar NattalkForm deg sette din stilling i forhold til saken ved og sette deg som enig, nøytral eller uenig. På denne måten får både poster og leser en klarere fremstilling av argumentet i en diskusjon. "Å vise eller og ikke vise" NattalkForm er din munn, skal du ikke si noe så trenger den ikke være åpen. NattalkForm ligger gjemt trykt og godt nede på siden for og gi deg mest mulig rom til det du vill. "OPEN" knappen lar deg åpne og lukke NattalkForm når du selv ønsker (uten at teksten din forsvinner). Open knappen har også en sekundær funksjon, når knappen er grønn har du tillatelse til og poste under denne kategorien/diskusjonen, og når den er rød har du ikke tillatelse (f.eks. om en diskusjon har blitt stengt eller en kategori der å starte ny diskusjon er avsatt for admin). En kategori kan fortsatt tillate kommentarer fra brukere selv om den ikke tillater og opprette nye diskusjoner. Sammendrag (NattalkForm) : - Statisk (lar deg fortsette og skrive mens du leser) - Enkel (en tekstboks, en knapp og du har postet) - Fleksibel (åpnes/lukkes når det trengs) Endret 7. oktober 2011 av KonTrax Lenke til kommentar
FritidsMoro Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg vil gjerne teste nettsiden din ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå