SintKanin Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Har idag en SSD på 64GB med W7 som jeg vil erstatte med en SSD på 240GB. Vil det fungere visst jeg kopierer i mellom diskene. Eller er det samme problemstillingen som mellom HD til HD ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 "Kopiere" kan man forsåvidt kalle det, men ikke i vanlig forstand. Det nytter ikke å bruke WIndows Utforsker etc. Uansett om det er HDD eller SSD. Begrepet man som regel benytter når man kopierer en disk med operativsystemer "kloning". Finnes mange programmer som kan gjøre den jobben. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Enkleste er å bruke Windows 7 sin egen backup ( create a system image av hele din gamle SSD drive) til en ekstern HDD . Bytte til ny SSD , boote med Windows 7 DVD og gjøre system image restore til den nye. Med dette får du heller ikke partition alignement feil. Og det koster deg ingen ting. Når du er ferdig kan du i diskbehandling extende SSD drive partisjon størrelsen til å ta ibruk hele den nye SSD sin plass. Ellers er Acronis 2010 eller nyere en opsjon , eller Paragon . Endret 7. oktober 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
SintKanin Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Tusen takk for svar. Jeg prøver med W7 backup. Clone program koster vel som regel penger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå