Cossi Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hei. Jeg trenger litt hjelp her. Saken er at jeg prøver å bytte NAT på min ps3. står på NAT type 3 og jeg ønsker type 2 eller 1. Men for å gjøre dette må jeg inn på min ruter vis jeg har skjønt det riktig. Men jeg har ingen ide om hvordan å hva jeg må gjøre. Jeg TROR det har noe med at bredbåndsforbindelsen er satt på TypeA_3 stemmer dette? isåfall hvordan får jeg byttet? Det er 3 andre koblinger der også TypeA_1, TypeA_2 og TypeB_1 men jeg får ikke koblett opp noen av disse. Noen som har peiling her inne som kunne hjelpet meg? Veldig irriterrende at det ikke funker, hadde tenkt å spille FIFA 12 med en kompis på nette men pga NAT type 3 så funker det ikke:\ Rutern er som i topic. en thomson Speedtouch 516i ifra Nextgentel. Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei, Det har ingenting med type A_1, A_2, A_2 eller B_1 å gjøre. Dette er forskjellige tilkoblingsmuligheter ruteren har mot utstyret i sentral. Det kan tenkes at du finner infoen her: http://ngtforum.net/ eller her: https://www.nextgentel.com/minside/hjelp/sos/index.php?q=516 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei. Jeg trenger litt hjelp her. Saken er at jeg prøver å bytte NAT på min ps3. står på NAT type 3 og jeg ønsker type 2 eller 1. Men for å gjøre dette må jeg inn på min ruter vis jeg har skjønt det riktig. Men jeg har ingen ide om hvordan å hva jeg må gjøre. Jeg TROR det har noe med at bredbåndsforbindelsen er satt på TypeA_3 stemmer dette? isåfall hvordan får jeg byttet? Det er 3 andre koblinger der også TypeA_1, TypeA_2 og TypeB_1 men jeg får ikke koblett opp noen av disse. Noen som har peiling her inne som kunne hjelpet meg? Veldig irriterrende at det ikke funker, hadde tenkt å spille FIFA 12 med en kompis på nette men pga NAT type 3 så funker det ikke:\ Rutern er som i topic. en thomson Speedtouch 516i ifra Nextgentel. TypeA_1, A_2 osv. er tilkoblingstypen. Dette har ingenting med NAT å gjøre. Det eneste du vil oppnå ved å endre denne er å miste kontaken med nettet helt - så ikke rør den isntillingen. Det du trenger er å: 1-Finne ut av hvilke porter som trengs å åpnes for PS3 sin online service (sikkert ikke værre enn å google det eller sjekke wiki). EDIT: du kan finne det her også: http://portforward.com/cports.htm 2-Identifisere IPen til din PS3 (letteste er nok å bare sjekke det i settings på PS3'en) 3-Forwarde portene i NAT på ruteren. Oppskrift her: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/SpeedTouch516v6/default.htm Du kan forsovidt også spørre NGT om å sende deg oppskrift - men den er vel neppe noe bedre enn denne uansett... Jeg kunne forsovidt fortalt det hvordan dette gjøres også - men jeg gidder egentlig ikke holde deg i hånden gjennom hele proessen før du ihvertfall har prøvd å følge guiden selv. Det er ikke rocket science om du bare følger oppskriften slavisk. Kom heller tilbake med spørsmål om det er spesifikke ting du ikke finner ut av. -Stigma Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Snålt. Jeg har Speedtouch 516i og nextgentel. Får Type1 sånn helt uten videre. Får også egen ekstern IP på PS3'n helt uten noen router-funksjon. Selv når 2 andre PC-er også står tilkoblet nettet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Snålt. Jeg har Speedtouch 516i og nextgentel. Får Type1 sånn helt uten videre. Får også egen ekstern IP på PS3'n helt uten noen router-funksjon. Selv når 2 andre PC-er også står tilkoblet nettet. da må du ha et subnet. Ellers er det helt umulig å få tildelt en ekstern IP til en av maksinene bak ruteren. I så fall så er det jo ingen problematikk med NAT å tenke på i det hele tatt og ergo vil det naturligvis fungere uten noen videre fiksning. -Stigma Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Snålt. Jeg har Speedtouch 516i og nextgentel. Får Type1 sånn helt uten videre. Får også egen ekstern IP på PS3'n helt uten noen router-funksjon. Selv når 2 andre PC-er også står tilkoblet nettet. da må du ha et subnet. Ellers er det helt umulig å få tildelt en ekstern IP til en av maksinene bak ruteren. I så fall så er det jo ingen problematikk med NAT å tenke på i det hele tatt og ergo vil det naturligvis fungere uten noen videre fiksning. -Stigma Vet ikke en gang om modemet har router. Etter det jeg har hørt bruker det bridge mode. Skal jeg ha flere enn 3 "ting" koblet til må jeg ha router i tillegg, eller koble de via en PC med ICS eller tilsvarende. Men det er 100% sikkert at den IP-en maskinen/PS3-en etc. får er direkte tilgjengelig fra internett. Og at jeg har samme modem og ISP som TS. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Snålt. Jeg har Speedtouch 516i og nextgentel. Får Type1 sånn helt uten videre. Får også egen ekstern IP på PS3'n helt uten noen router-funksjon. Selv når 2 andre PC-er også står tilkoblet nettet. da må du ha et subnet. Ellers er det helt umulig å få tildelt en ekstern IP til en av maksinene bak ruteren. I så fall så er det jo ingen problematikk med NAT å tenke på i det hele tatt og ergo vil det naturligvis fungere uten noen videre fiksning. -Stigma Vet ikke en gang om modemet har router. Etter det jeg har hørt bruker det bridge mode. Skal jeg ha flere enn 3 "ting" koblet til må jeg ha router i tillegg, eller koble de via en PC med ICS eller tilsvarende. Men det er 100% sikkert at den IP-en maskinen/PS3-en etc. får er direkte tilgjengelig fra internett. Og at jeg har samme modem og ISP som TS. Bruker du ikke ruter så vil du få tildelt ekstern IP direkte til enheten du bruker ja - men da vil du som sagt ikke kunne ha flere enheter på nett samtidig (ved mindre du har et subnet). -Stigma Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ser at modemet mitt står i bridge mode. Noe som var vanlig da jeg var hos Tele2. Mulig det er en custom firmware eller noe på det også. Er uansett ikke router eller noe subnet-greier. Bare rett på nett. Med inntil 3 enheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå