A-mi Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hei! Jeg er ei jente på 13 år (fyller 14 år i november) som lurer på om jeg har krav på lønn. Jeg jobber som drill-instruktør/trener i en drilltropp, etter skoletid. Jeg trener altså småjenter mellom 8-10 år. Dette gjør jeg to timer i uka, fra 16:30-18:30 - hver uke. Det ble sagt at jeg skulle få lønn for arbeidet, etter sommerferien (startet å jobbe i mai 2011) Men etter sommeren har jeg ikke fått vite noe mer, og det har vært snakk på at jeg kanskje ikke får lønn allikevel. Derfor lurer jeg på om jeg har jeg krav på lønn (finnes det en minste lønn jeg har krav på?). Hvor mye har jeg i så fall krav på? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Om du ikke har en skriftlig kontrakt, så har du fint lite å stille opp med. Og nei, det finnes ikke lovbestemt minstelønn i Norge. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Skaff deg en kontrakt med en gang. Du vil tjene under 100 kr timen hvertfall. (tror jeg) Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Du må nesten snakke med arbeidsgiveren din. Krev arbeidskontrakt. Siden du er såpass ung kan det sikkert være lurt å spørre foreldrene dine om hjelp. Kanskje de kan ta en telefon for deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå