Gå til innhold

[Løst] Penger til språkreise


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vil gjerne reise på språkreise til sommeren. Jeg får 100% lov av mamma og hun VIL at jeg skal dra til og med. Hun sier jeg fortjener det osv. Men vi har ikke så veldig god råd, så vi har ikke råd til det. Jeg spurte pappa om penger, men han sier jeg ikke får lov til å dra fordi han synes jeg er for ung. Vi (jeg og mamma) har tenkt på å søke om lån i banken, men det kræsjer veldig med lån til å pusse opp badet.

 

Jeg har sett litt på lånekassen om stipend, men der står det at jeg ikke får stipend før jjeg har fullført eksamen. Men innen jeg har fullført eksamen er det for sent å bestille språkreise.

 

Jeg fikk 20.000 kr til konfirmasjonen av pappa. Men disse står i banken og aldri i verden om jeg får tatt ut de! (pappa styrer kontoen). Så jeg har egentlig råd til å betale alt selv, men det er da pappa som nekter.

 

Jeg har ca. 15.000 utenom banken da, som jeg kan betale med. Men reisa koster ca. 33.000.

 

Noen som kunne hjulpet meg med en løsning? Ved lån, stipend etc, ANYTHING! Som kan få meg på den reisen, så er jeg evig takknemlig! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir uansett endel dyrere enn hva det trenger å bli hvis du absolutt må reise nå.

Jeg skjønner din far veldig godt jeg (som far selv) - du fortjener det sikkert, men å være ung og i tillegg jente medfører endel farer. (skrekkeksempelet var jenta som ble voldtatt og som trodde hun hadde alt klart og hadde pratet med foreldrene masse om hva hun skulle gjøre/ikke gjøre ... det hjalp lite dessverre) Selvfølgelig skal man ikke låse seg inn, men bare et eksempel og vi fedre er vel ekstra redde for våre døtre i så måte - nettopp for at vi er så glad i dere.

 

Litt på siden det her, men men ... Jeg ville ha ventet til jeg hadde hatt pengene slik at man ikke bruker penger man ikke har og at dette medfører at det blir dyrere, samt fått et par år til på baken

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på lånekassen om stipend, men der står det at jeg ikke får stipend før jjeg har fullført eksamen. Men innen jeg har fullført eksamen er det for sent å bestille språkreise.

 

Men en ting er når du får stipendet, enn annen ting er når du får pengene.

 

Lånekassen utbetaler ofte alt som lån først, og så må du fullføre utdanning, bestå eksamner og så kan du få stipend. Tror du skal sjekke ut dette en gang til.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...