Beeee183 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 kan noen gi meg en link? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 'apropos bench' EDIT: Ja, hvis du har dem installert da. Ellers er google framleis eit vennt reiskjap. Hva mener du med "stabilitet"? CPU? google: CPU STRESS STABILITY TEST. Minne? google: MEMORY TEST MEMTEST. Lenke til kommentar
awold Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Uten at dette har noe med programmering å gjøre, nevner jeg: minne: memtest86 disk: dbench kernel: crashme net: netpipe Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 noen som sitter på gode råd om Linux optimalisering? 8) Lenke til kommentar
alive Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 noen som sitter på gode råd om Linux optimalisering? hdparm er et veldig greit progam for å øke ytelsen til disken. jeg har en ata100 disk og hovedkort, hos meg er denne opsjonen kjappest (som jeg har testet) hdparm -c3d1 /dev/hdx for å teste ytelsen på disken kan man bruke: hdparm -tT /dev/hdx ellers gir bogomips verdien en liten pekepinn på prosessorhastigheten. (more /proc/cpuinfo). for å enkelt teste 3d ytelsen kan man kjøre glxgears (følger med X11). Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 hdparm er et veldig greit progam for å øke ytelsen til disken. jeg har en ata100 disk og hovedkort, hos meg er denne opsjonen kjappest (som jeg har testet)hdparm -c3d1 /dev/hdx for å teste ytelsen på disken kan man bruke: hdparm -tT /dev/hdx D derre funka :-) takker :-) Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Angående hdparm så annbefaler jeg å se på denne siden. Nå er det vel slik at endringer du gjør med hdparm resetter seg ved neste restart(?). Jeg har laget et oppstartscript som setter mine disker i de optimale instillingene. Du bør selv finne ut hva dine klarer, da mitt oppset er gammelt og du klarer garantert bedre; #!/bin/sh #Scrit som øker diskenes ytelse. Kommenter vekk ettersom jeg legger till #flere disker hdparm -X66 -d1 -u1 -m8 -c3 /dev/hda #hdparm -X66 -d1 -u1 -m16 -c3 /dev/hdb #hdparm -X66 -d1 -u1 -m16 -c3 /dev/hdc hdparm -X66 -d1 -u1 -c3 /dev/hdd Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 stod noe i Linuxmagasinet om en option man kunne gi slik at det ble varig - sef. kun etter testing da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå