Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alkohol, trening og slanking...Fiasko?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hej. Jeg veier for mye och har begynt å slanke meg, skal gå ned cirka 15 kilo. Jeg gar begynt å gå turer på et antall kilometer hver dag den siste uka. Begynt å spise mindre mat og sunnere mat. Men jeg har ikke merkt noen betydelig vektminskning ännu. Jeg drikker ganske mye alkohol, er på fylla hver helg og tar meg gjerne noen pils i ukedagene også. Men det skal vel gå an å slanke seg selv om man er glad i alkohol? Eller gjør alkohol slik at man forbrenner mindre kalorier? Er ingen ekspert på dette...

Og når det kommer til styrketrening...Hadde tenkt å kjøpe meg noen vekter som jeg kan løfte for å trene armene. Går det an å bygge muskler når man dricker mye alkohol?

Takk for svar allihopa! :)

Postet av anonym: 2b5d4a2ebe5d3708de9ab490a7f1863a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er så glad i alkohol kan du jo evt prøve deg på div lav karbo øl som feks Tuborg LITE.

Eller vin. Det er vel mindre fetende enn øl

Ja, det er jeg klar over :) Men det jeg lurte på er om det er mulig og slanke seg når man drikker mye alkohol. Og eventuellt bygge muskler ved høyt alkoholforbruk. Men når jeg tenker etter så slanket pappa seg relativt fort selv om han dricker mye...

Postet av anonym: 2b5d4a2ebe5d3708de9ab490a7f1863a

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har noe særlig peiling, men etter hva jeg har hørt ødelegger alkoholen mye av treningseffekten. Men det går jo så klart ann å gå ned i vekt selv om man drikker litt i helgene.

Du må bare jobbe ekstra hardt for det. Og å drikke feks fatøl hjelper ikke saken noe særlig :p

Lenke til kommentar

Problemet med alkoholholdig drikke er ikke karbohydratene, men selve alkoholet, som tar plassen til glykogenet i musklene og dermed saboterer forbrenningen dersom du forsøker å slanke deg. Alkohol er dessuten 7 kalorier per gram, altså nesten like mye som fett. Musklene yter heller ikke like godt på alkohol som de gjør på glykogen, så inntil det er helt forbrent og forbrenningen henter seg inn igjen vil det også sabotere muskelbygning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...