Skal Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hei jeg har lyst til å kjøpe meg ett lite helst bærbart dj mikser med helst to turntables der jeg kan scratche, justere volum få sangen i lavere/høyere tempo osv. jeg vil helst ikke bruke noe mer en 1500 kr på det. takk på forhånd Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 http://www.soundshop.no/numark-idjlive-ipad--ipad-kontroller-p-4981-c-273.aspx ? Lenke til kommentar
Skal Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) fin den . men vet du om noen der man ikke bruker noe dj software eller noe, bare miksebordet og musikkkilden. Endret 7. oktober 2011 av Skal Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hehe, det tror jeg blir vanskelig ettersom det kreves at du har to musikkilder for å kunne mikse sangene sammen. Fra en vanlig mp3-spiller får du ikke ut to sanger samtidig... Da må du nesten koble opp to mp3-spillere til et miksebord. Tviler på at det kan gå så bra fordi den da kan tenkes å måtte tilkobles strøm og at den koster mye mer enn 1500. Forskjellen på et miksebord med software og et der du bare kobler til musikkilder er at miksebordene med software bare styrer iPoden/laptopen din, der det er iPoden eller laptopen som ordner lyden. Ikkeno lydsignal går gjennom disse miksebordene. De krever altså ikke så mye strøm og inneholder ikke mye elektronikk. Altså, billige og bærbare. Derimot de som du skal koble til lydkilder må ha innebygd lydmiksingselektronikk. Dette er mye elektronikk som krever en del strøm, derfor blir de mye dyrere og trenger tilgang på strøm. Oooog etter at jeg har skrevet alt dette så finner jeg denne Koster litt mer selvsagt, men noe sånt du tenker på eller? Kan hende den trenger strøm, så er ikke sikkert den er så bærbar... Lenke til kommentar
Skal Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Hehe, det tror jeg blir vanskelig ettersom det kreves at du har to musikkilder for å kunne mikse sangene sammen. Fra en vanlig mp3-spiller får du ikke ut to sanger samtidig... Da må du nesten koble opp to mp3-spillere til et miksebord. Tviler på at det kan gå så bra fordi den da kan tenkes å måtte tilkobles strøm og at den koster mye mer enn 1500. Forskjellen på et miksebord med software og et der du bare kobler til musikkilder er at miksebordene med software bare styrer iPoden/laptopen din, der det er iPoden eller laptopen som ordner lyden. Ikkeno lydsignal går gjennom disse miksebordene. De krever altså ikke så mye strøm og inneholder ikke mye elektronikk. Altså, billige og bærbare. Derimot de som du skal koble til lydkilder må ha innebygd lydmiksingselektronikk. Dette er mye elektronikk som krever en del strøm, derfor blir de mye dyrere og trenger tilgang på strøm. Oooog etter at jeg har skrevet alt dette så finner jeg denne Koster litt mer selvsagt, men noe sånt du tenker på eller? Kan hende den trenger strøm, så er ikke sikkert den er så bærbar... tusen takkk for nyttig info ovzer! den du linker til kan man bruke den uten software? Endret 7. oktober 2011 av Skal Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Nå har jeg egentlig ikke noe erfaring med sånne produkter, men det jeg ser på bildet iallefall ser det ut som at iPoden bare bruker musikkavspilleren, ja... Så vil tippe at den ikke trenger software Står jo også at den kan brukes med alle iPoder, så da vil jeg nok tro at den kan brukes uten software. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå