Laurbb Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Vet ikke om jeg burde plassert denne under kjøling eller hovedkort men siden jeg prøver å sette ned viftehastigheten på hovedkortet ble det til at jeg plasserte det her. Investerte nettopp i ny pc og akkurat nå bråker den noe inn i helvete. Jeg lastet ned speed fan for å ta en titt, og får beskjed om at: Cpu usage: 1.5% Sys Fan: 0 RPM CPU Fan: 2067 RPM Aux fan: 0 RPM Aux1 Fan: 0 RPM Aux2 fan: 1965 RPM Ellers er temperaturene på alt relativt ålreite. Jeg vet ikke hvorfor det tilsynelatende er så mange vifter som "ikke fungerer". Jeg finner bare én som ikke er skrudd på og den var i døra til kabinettet (et helvete å få på plass den ledningen så jeg dreit i det). Ellers syns jeg det virker høyt at viftene kjører 2000 RPM når maskina er idle. Jeg prøvde å skru profilen i bios til "silent" uten at dette hjalp noe. Bør jeg dissable den i hovedkortet og heller bare bruke speedfan? Denne lyden går meg på nervene. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Du har ingen vifter som tilhører det hovedkortet, så det er enten vifta på CPU, eller en kabinettvifte som bråker. Klarer du å identifisere hvilken som bråker. over 2000rpm på en vifte på 120mm lager en del bråk ja. Endret 7. oktober 2011 av Switters Lenke til kommentar
Noizer Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Dette kan man justere litt ved hjelp av programmet til asus, asus fan xpert. her kan man justere viftene etter tempratur. http://www.asus.no/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z68V/#download Endret 7. oktober 2011 av Noizer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå