Gå til innhold

Amanda Knox - Skyldig eller uskyldig?

Anbefalte innlegg

Hun var uskyldig før rettsprosessen startet og hun er uskyldig etter rettsprosessen ble avsluttet. At folk er mistenksomme til henne er primært fordi avisene har lagt henne frem som den såkalte hunndjevelen.

Ja, og at hun løy om å ha vært på drapsstedet.

Hun er skummel på en ABB-måte.

Selv før ABB var kjent.

Og NOEN drepte denne dama som døde. Hun drepte ikke seg selv på bestialsk vis.

...

Jeg ville ikke vært alene på kjøkkenet med en sint Amanda Knox når hun skal lage middag på en polar forskningsstasjon, for å si det slik.

Hun burde uansett krevd erstatning for det mediene har gjort, for jeg og flere av mine venner ville aldri i livet risikert å være sammen med den jenta utelukkende fordi hun ble involvert i saken og fordi ingen er dømt for drapet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun var uskyldig før rettsprosessen startet og hun er uskyldig etter rettsprosessen ble avsluttet. At folk er mistenksomme til henne er primært fordi avisene har lagt henne frem som den såkalte hunndjevelen.

Jeg ville ikke vært alene på kjøkkenet med en sint Amanda Knox når hun skal lage middag på en polar forskningsstasjon, for å si det slik.

Men... hun er jo digg da... :innocent:

Lenke til kommentar

Hvorfor liker ikke europeere A Knox?

Kanskje pga. medias første stilling til saken, hvor hun ble framstilt som skyldig (er det korrekt??).

Eller for å snu på det: Vi i Europa har ikke vært utsatt for den samme propagandamaskinen rundt saken som i USA, der så godt som alle mediene har hatt en usedvanlig ensidig dekning av saken. De britiske mediene har håndtert saken på en langt mer objektiv måte.

At hun ble frikjent pga mangel på håndfast bevis er kanskje prinsippielt riktig, men det må like fullt være utrolig vanskelig for spesielt familien til Kercher, som ikke bare ser at det som høyst sannsynlig er datterens morder bli sluppet fri, men at hun nærmest blir et ikon i hjemlandet. Jeg tror det blir vanskelig å komme over den bitterheten og urettferdighetsfølelsen i løpet av livet.

Red Frostraven: Det ER noen som er blitt dømt for drapet. Rudy Guede.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men... hun er jo digg da... :innocent:

Så absolutt.

Jeg sa til gutta på jobben at jeg kunne tenkt meg å tatt henne -- men BARE i full offentlighet.

Lenke til kommentar

Red Frostraven: Det ER noen som er blitt dømt for drapet. Rudy Guede.

Ble ikke Rudy Guede dømt samtidig som A. Knox i første rettsprossess, men han ville ikke anke?

Mener Guede fikk 16 år for medvirkning, mens Knox og han andre (husker ikke navn) fikk 26 og 25 år for drapet. Stemmer dette?

Uansett, om Guede ikke ville anke og ennå sitter inne, hva var sammenhengen mellom hans dom og Knox' dom?

Jeg synes det virker rart..

Lenke til kommentar

Jo, Guede ble dømt i den samme prosessen. Og det er vel ingen som tviler på at han er skyldig, de har langt sterkere håndfaste beviser mot ham. Årsaken til at han fikk kortere fengselsstraff enn de andre, er vel så vidt jeg husker fordi det var Knox og Sollecito som planla drapet i tillegg til å være med på å fullføre det.

Denne dokumentaren anbefales om du er interessert, der får du presentert fakta på en grei måte, i tillegg til en rekke synspunkter fra forskjellig hold.

Lenke til kommentar

Daily Mail er jo den vestlige verdens minst seriøse avis. De har bl.a. denne omtalen av Anders Behring Breivik:

In fact, he appears to have been an intelligent, well-educated individual and a competent businessman, who owned a successful farm.

Mediene har basert på tre fylle- og feriebilder stemplet hun som et ondsinnet menneske, og med det grunnlaget konkludert med "at hun er nødt for å ha gjort det". Anders Behring Breivik har vel klart å bevise en gang for alle at det ikke er korrelasjon mellom ondsinnethet og fyllebilder.

Hvis man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, så mener jeg at bevisgrunnlaget ikke er tilstrekkelig her, og at Amanda Knox ikke har drept noen..

Lenke til kommentar

Denne saken føyer seg inn i kategorien "OJ" og "Casey Anthony".

Tiltale blir frikjent tross meget sterke beviser og indisier mot seg, på grunn av kjendisstatus.

Hvordan kan du si det? Det er da virkelig ikke tilnærmet like kraftige bevis i denne sak som i OJ sin sak, samt at Amanda Knox ble kjent på grunn av saken - før det var hun bare ei vanlig skolejente.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si det? Det er da virkelig ikke tilnærmet like kraftige bevis i denne sak som i OJ sin sak, samt at Amanda Knox ble kjent på grunn av saken - før det var hun bare ei vanlig skolejente.

Jeg skal innrømme at jeg ikke har satt meg så voldsomt nøye inn i saken. Men ut fra hva jeg har lest så virker det ikke som om hun har helt rent mel i posen.

Hun var ikke kjent før saken nei, men så ble hun veldig kjent på grunn av saken. På samme måte som Casey Anthony. Ung, hvit jente med noenlunde OK utseende. Media går amok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...