Bjorkizz Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Formaterte laptopen min i går, men får ikke oppdatert skjermdriveren. Laster ned 11.9 (har også prøvd 11.8) men får bare installert Catalyst Control Center. Driveren mislykkes. Fabrikkdriveren vil jeg ikke bruke, da den er 1 og et halvt år gammel. Sånn ser loggen ut. Skjermkortet er et Mobility Radeon 5650 HD, OS: Win7 Home Premium 64-bit. Noen tips til hvordan jeg kan oppdatere uten feil? Edit: Prøvde også å installere den gamle driveren. Det "gikk", men fikk beskjed i loggen om at maskinvareidentifikator manglet eller noe lignende. CCC kan ikke åpnes, får denne feilmeldingen: Endret 7. oktober 2011 av Bjorkizz Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Har du sjekket produsentens hjemmesider etter nye drivere? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Du må enten hente ned skjermkortdriver fra laptopprodusenten, eller se om du kan finne en modifisert versjon av nyere AMD-drivere hos laptopvideo2go.com På svært mange laptoper er man avhengig av at produsenten av laptopen holder seg oppdatert på driverfronten, og man kan ofte ikke bruke nyeste drivere fra Nvidia/AMD direkte. Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Produsenten har kun en gammel driver liggende ute. Disse oppdateres ikke. Greia er at jeg brukte jo 11.9 uten problem før jeg formaterte. Har oppdatert steg for steg helt siden 10.5 driveren direkte fra ATI. Er virkelig frustrert nå, for uansett hva jeg gjør så feiler installeringen og jeg får ikke åpnet CCC. Nytt skjermbilde etter oppdatering med fabrikkdrivere fra produsent: (Merk nederste linje) Endret 7. oktober 2011 av Bjorkizz Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Har du prøvd å installere drivere gjennom windows update? Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Nei har ikke det. Har dette noen fordeler? Har klart å installere CCC uten å få feilmeldinger nå, men selv om jeg installerer CCC 11.7 så forblir versjonen slik den var. Selve driveren blir hoppet over under installasjon så det er tydelig at noe er feil. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Har du forsøkt installasjon av skjermkortdriver manuelt? Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg reformaterte like greit laptopen og nå funket det Rare greier. Men er driverversjonen rett selv om jeg har catalyst 11.9 ? Håper noen kan sjekke mine tall opp mot sine egne. Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Ser ut til at problemet er løst foreløpig ivertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå