dejavu57 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Holdt på å presse bestill-knappen på Sony Tablet i går. men klok av skade så ventet jeg litt. Lett å la seg rive med når media overeksponerer et produkt ifm. lanseringsdagen. Ser at et par anmeldere peker på svak batteritid, og hakking på videofiler(dinside.no) når det gjelder Sonyen. For meg står det mellom IPAD2, Galaxy 10.1 og Sony tablet. En funksjon som frister med Sonyen er muligheten til å erstatte de 6 fjernkontrollene som ligger på salongbordet,med nettbrettet. Finnes den funksjonalitet for IPAD og Galaxy? Jeg har ellers følgende behov: -Ta notater,slik det må være mulig å bruke et tastatur. -overføre videofiler fra Pc,slik jeg kan avspille dem på nettbrett. -Er videochat mulig på nettbrett? Dette er et poeng. -Har aldri eid et mac-produkt,og liker dårlig den bindingen til Apple. Men skjønner at produktet er bra. Vil det gå greit å overføre filer fra min pc til IPAD?? Jeg vil stort sett bruke brett hjemme eller på jobb,og trenger således ikke ha 3g(I nødsfall kan kanskje min Omnia HD brukes, for å skaffe 3g forbindelse?.. noe må den kunne brukes til(-: ). Jeg har alltid vært en tviler,men nå ble jeg også litt usikker.Tar derfor imot alle innspill med stor takk! ps. Jeg tenker det holder med 32gb,og pris er ikke et tema. Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Har selv en galaxy tab 10.1, og er veldig fornøyd. Det god batteritid, og noe som er veldig viktig for et nettbrett. Det ikke så gøy å måtte bruke den mens den er i laderen. Tror videochat er mulig, og har kamera foran, og men dette er riktignok ikke så veldig bra. Overføre filer går smertefritt, akkurat som en ekstern harddisk. Den har ikke infrarød sender som sony,som trengs for å erstatte vanlige fjernkontoller. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 -Ta notater,slik det må være mulig å bruke et tastatur. Da burde du også vurdere Transformer, vist det er viktig med tastatur. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 -Ta notater,slik det må være mulig å bruke et tastatur. Da burde du også vurdere Transformer, vist det er viktig med tastatur. Kommer tastatur til 10.1 også nå. Samsung Norge @ FacebookI høstkolleksjonen for tilbehør til Samsungs nettbrett finner man blant annet trådløse tastaturer og en smidig dockingstasjon som viser nettbrettet horisonalt og spiller av musikk, bilder og filmer direkte på TV-en, hjemmekinosystemet eller PC-en. For smarttelefonen får man elegante bluetooth hodetelefoner og et batteri som gir 20 prosent mer batterikraft til Samsungs salgssuksess Galaxy S II. Mange interessante mobilnyheter denne høsten, med andre ord. Videosamtaler kan du ha med Skype. Finnes hvertfall til Android nettbrett. Overføre filer fra en PC kan du nok uansett hvilket nettbrett du velger. Lenke til kommentar
dejavu57 Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Det tastaturet ser paddeflatt ut. Er det et slikt gummi/silikon-tastatur som kan brettes sammen? På det bildet ser galaxy nesten ut som en vanlig bærbar. Takk for innspill folkens. Tror nok ikke Transformers vil bli i min eie. Det blir for mye for meg å holde i hodet samtidig,så nå fokuserer jeg på de tre nevnte. Noen som vet om IPAD kan fungere som fjernkontroll? Er det den infrarøde sender som avgjør dette? -Ta notater,slik det må være mulig å bruke et tastatur. Da burde du også vurdere Transformer, vist det er viktig med tastatur. Kommer tastatur til 10.1 også nå. Samsung Norge @ FacebookI høstkolleksjonen for tilbehør til Samsungs nettbrett finner man blant annet trådløse tastaturer og en smidig dockingstasjon som viser nettbrettet horisonalt og spiller av musikk, bilder og filmer direkte på TV-en, hjemmekinosystemet eller PC-en. For smarttelefonen får man elegante bluetooth hodetelefoner og et batteri som gir 20 prosent mer batterikraft til Samsungs salgssuksess Galaxy S II. Mange interessante mobilnyheter denne høsten, med andre ord. Videosamtaler kan du ha med Skype. Finnes hvertfall til Android nettbrett. Overføre filer fra en PC kan du nok uansett hvilket nettbrett du velger. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hvordan videofiler er det du skal spille av? Hvis det er H.264 Level 4.1 High Profile (Typisk filmer i 720p .mkv-format), så har Tegra 2 chipsettet som sitter i Galaxy (og antagelig Sony) ikke støtte for dette. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Testet Galaxy Tab 10.1 og iPad 2 side ved side i butikken og til å ta notater på virket iPad 2 bedre fordi den er mer responsiv på berøring. Det er jo ikke meningen at man må ha tastatur for å bruke nettbrettet, da faller litt av poenget bort. Å kjøpe nettbrett er jammen vanskelig. På ene siden har man Apple som tvinger på deg iTunes og iSøppel. Og på den andre siden har man Google Android som er mer åpent men mindre modent og mer utsatt for malware. Jeg kommer til å velge iPad fordi jeg skal bruke den i forbindelse med jobb og behøver noe som er testet og funnet kompatibelt med Cisco oppsett og Exchange. Det finnes t.o.m. Citrix klient for iPad. Hadde jeg kjøpt nettbrett for privat bruk ville jeg nok vurdert Galaxy Tab fordi det er kompatibelt med Linux og spiller av filmer uten konvertering og gjør andre ting Apple elsker å hindre deg i å gjøre. Så valget ditt er egentlig mellom to onder. Velg det som er minst smertefullt for ditt bruk og du vil sikkert bli fornøyd. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Kan kanskje være lurt å prøve et nettbrett med Ice Cream Sandwich før du bestemmer deg? Hvis du har tid til å vente på det da. Blir lansert rett over helgen. Vil tro opplevelsen med Android nettbrett vil bli enda bedre med den oppdateringen :-) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Når det gjelder fjernkontroll, så har Harmony kommet med Harmony link. Den kan bruke Android/iPad som fjernkontroll. http://www.youtube.com/watch?v=6TqqppEu1fs&feature=player_embedded Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Hvordan videofiler er det du skal spille av? Hvis det er H.264 Level 4.1 High Profile (Typisk filmer i 720p .mkv-format), så har Tegra 2 chipsettet som sitter i Galaxy (og antagelig Sony) ikke støtte for dette. http://www.plexapp.com/ bruker jeg mot tablet. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Vil anbefale deg å vente til ASUS Transformer 2 er annonsert før du bestemmer deg hvis du klarer å vente litt til. Siste ryktet dato er 7. november. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Kunne vært interessant å høre hva du endte på og om du kan anbefale videre, dejavu57. Lenke til kommentar
dejavu57 Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Takk for alle innspil!! Jeg er ennå uten nettbrett. Fikk etterhvert høre litt for mye negativt om Sony Tablet at jeg bestemte meg for å drøye litt. Og jo mer jeg forsket på tema,jo mer usikker ble jeg,på om jeg egentlig trenger ett nettbrett...Men jeg følger med på det som kommer av nyheter utover høsten. Lenke til kommentar
Fruktelsker Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Holdt på å presse bestill-knappen på Sony Tablet i går. men klok av skade så ventet jeg litt. Lett å la seg rive med når media overeksponerer et produkt ifm. lanseringsdagen. Ser at et par anmeldere peker på svak batteritid, og hakking på videofiler(dinside.no) når det gjelder Sonyen. For meg står det mellom IPAD2, Galaxy 10.1 og Sony tablet. En funksjon som frister med Sonyen er muligheten til å erstatte de 6 fjernkontrollene som ligger på salongbordet,med nettbrettet. Finnes den funksjonalitet for IPAD og Galaxy? Jeg har ellers følgende behov: -Ta notater,slik det må være mulig å bruke et tastatur. -overføre videofiler fra Pc,slik jeg kan avspille dem på nettbrett. -Er videochat mulig på nettbrett? Dette er et poeng. -Har aldri eid et mac-produkt,og liker dårlig den bindingen til Apple. Men skjønner at produktet er bra. Vil det gå greit å overføre filer fra min pc til IPAD?? Jeg vil stort sett bruke brett hjemme eller på jobb,og trenger således ikke ha 3g(I nødsfall kan kanskje min Omnia HD brukes, for å skaffe 3g forbindelse?.. noe må den kunne brukes til(-: ). Jeg har alltid vært en tviler,men nå ble jeg også litt usikker.Tar derfor imot alle innspill med stor takk! 'enps. Jeg tenker det holder med 32gb,og pris er ikke et tema. Selv om jeg personlig mener Ipad2 er desidert best, kan du ikke ta en feil avgjørelse når det gjelder disse 3 kandidatene. Når det gjelder tekstbehandlingsprogram, er det hav av app'er å velge mellom blant alle de aktuelle nettbrettene. Selv bruker jeg "Pages", som foruten å være et meget godt tekstbehandlingsprogram, også er fantastisk enkel å betjene. Dette er et Apple-produkt, men er også kompatibel med Windows. Dvs at alle kan motta arbeidet ditt elektronisk. Ingen vil få problemer med å åpne et Pages-dokument. Når det gjelder å overføre er det nærmest blitt slutt på å hekke seg på en pc med USB-kabler o.l. for å få overført. Du tar ganske enkelt å laster ned en app som kalles for Dropbox. Videre så lagrer du dokumentene dine, som du vil få tilgang til overalt hvor du måtte befinne deg i verden. Du kan f,eks også gi brukernavn og passord for Dropbox'en til en mottager og vedkommende kan selv logge seg inn på Dropbox å laser ned det han/hun trenger. Jeg er ikke helt sikker Åsen det ligger an hos Android, men hos IOS er det null problem å overføre hva det skal. Det gjør det nok ganske hos Android også. De fleste begynner vel å bli godt kjent med Ipad2 og Samsungs nye 10.1. De er begge fantastiske produkter og kan faktisk i de aller fleste tilfellene erstatte laptoper. Sony's nettbrett er vel ikke så mye eksponert som de to andre, og derved foreløpig ukjent for mange. Men, etter spesifikasjonene og testene å dømme, er også det et meget godt nettbrett. Jeg synes det høres meget spennende ut, og liker det utradisjonelle designet på den. Og som sagt, uansett hvilket ett du velger av disse tre, det blir ikke feil. La heller prisen avgjøre. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Asus Transformer 2 kommer til å bli awesome. Med liknende design som de nye ultrabook'ene kan dette bli den taben som ser klart best ut om du spør meg. Annonsering er 9. nov. http://www.androidauthority.com/asus-transfomer-2-leaks-video-pictures-27810/ Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Så jo spennende ut den Asus Transfomer 2. Ett viktig argument for å vente er vel at Android 4 kommer snart. En viktig nyhet er jo bl.a. felles plattform for både mobiltelefoner og nettbrett. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg vil egentlig bare si at jeg håper du velger produkt etter hvilket som passer deg, dine behov og dine ønsker best, og ikke ved å eliminere noen ut av vurderingen bare fordi man ikke liker merket (mener hovedsaklig Apple her). Både Sony'en, Galaxy'n og iPad'n du nevner er kjempegode brett, som hver har sine svakheter og sterkheter. Ser jo ut til at du har gått bort ifra Sony nå (og kanskje nettbrett i det hele tatt?), men ser jo også ut som at du har vurdert det vel og lenge. :)Prøv de forskjellige i butikk eller hos venner/familie som evt har det. Transformer burde du nok også ha med i vurderinga når denne kommer. Lenke til kommentar
SupI Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Du burde ikke kjøpe noen av de nettbrettene der. ASUS har selv lekket info som er 100% korrekt om ASUS Eee Transformer PRIME og ikke 2. Den kommer med quad-core tegra 3. Her ser du hvor mye bedre den kommer til å bli: http://www.youtube.com/watch?v=cI-guAGGK3s Se litt i begynnelsen, sånn 20 sec, skip til 2:07 så ser dere hvordan det er med 2 kjerner. I tilegg til dette kommer den til å være 8,3 mm mot Apples 8,8 og vil da være lettere og mer behagelig å holde. Kan godt være den kommer med ICS 4.0, alle funksjonene iOS5 har "lånt" fra android er blitt bedre, pluss de har lagt til mye mer. Det ekstra tastaturet er ikke nødvendig å koble på. Og selv om du ikke bryr deg om pris, den kommer ikke til å bli dyr. http://www.engadget.com/2011/10/19/asus-jonney-shih-unveils-transformer-2-at-asiad/ Vil og anbefale ASUS Zenbook, som ser ut som en kopi av MAcBookAir, men med i7 istedenfor i5 blannt annet. Den nye som kommer Endret 26. oktober 2011 av SupI Lenke til kommentar
dejavu57 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Ja,den kan det være verdt å vente på. Og det var til syvende og sist den utgående tegra 2 brikken i Sony Tablet s som fikk meg til å avstå. Asus kommer vel med denne på nyåret? Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Ja,den kan det være verdt å vente på. Og det var til syvende og sist den utgående tegra 2 brikken i Sony Tablet s som fikk meg til å avstå. Asus kommer vel med denne på nyåret? Motorola Xoom 2 er vel også rett rundt hjørnet Min lenhttp://androidcommunity.com/motorola-xoom-2-roaming-around-the-fcc-20111024/ke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå