ErikStep Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hei. Jeg driver for tiden og ser etter ny telefon. Etter mye kikking rundt omkring kom jeg frem til at valget sto melllom SE Xperia Active eller Motorola Defy på grunn av de vann, støv og støtsikre egenskapene. Hadde, inntil nå, så og si bestemt meg for at det kom til å bli Xperia Active, fordi denne hadde en kraftigere prosessor og kjørte Android 2.3. Men så leser jeg nå at Motorola har kommet med en oppgradering av sin Defy. Den nye Defy+ har nå fått like kraftig prosessor som Xperia Active, den kjører Android 2.3 og har litt større batterikapasitet. Defy+ virker jo som det optimale valget sånn sett, men en ting som skremmer meg litt er de høye SAR verdiene denne gir (stråling). Defy sin høyeste målte SAR verdi er på 1,53 W/kg, mens Xperia Active sin høyeste målte SAR verdi er på 0,86 W/kg. Dette betyr dermed at Defy, i følge SAR verdiene, har 37,25% høyere stråling enn Xperia Active. Dette synes jeg er litt viktig å se på. Her er direkte lin til en oppsatt sammenligning av begge telefonene: http://www.mobilesmspk.net/compare/sony-ericsson-xperia-active/motorola-defyplus Jeg er ikke ekspert på telefoner og spesifikasjoner, og spør helt enkelt hva folket her ville valgt tatt i betraktning de opplysningere som er gitt? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Kivlos Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg venter på Defy+ pga. større skjerm og bedre batterikapasitet. Om jeg husker rett er kameraet bedre på Active, men det spiller ikke den store rollen for meg. SAR-verdier har jeg ikke tenkt på i det hele tatt, men telefonen hadde vel ikke kommet i salg om verdien er farlig høy? Lenke til kommentar
ErikStep Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg venter på Defy+ pga. større skjerm og bedre batterikapasitet. Om jeg husker rett er kameraet bedre på Active, men det spiller ikke den store rollen for meg. SAR-verdier har jeg ikke tenkt på i det hele tatt, men telefonen hadde vel ikke kommet i salg om verdien er farlig høy? Er enig at skjermen og batterikapasiteten er meget fristende. Men så vidt jeg har skjønt er grensen for hva som regnes som farlig SAR verdi på 1,6 W/kg. Da ligger jo denne ganske nærmt. Alt over 1 W/kg regnes som høyt. Andre telefoner som ligger på omtrent samme SAR verdi (både lavere og høyere) omtales jo som verstingene på markedet. Jeg går jo med mobilen i bukselommen hver gang jeg er ute av huset, og da synes jeg dette med stråling er viktig. Vil heller ikke ha noen telefon som gjør meg varm på øret når jeg snakker i den.. det er ikke et godt tegn. Lenke til kommentar
Vemund Veien Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Nokon som veit kortid Defy+ kjem til norge? Lenke til kommentar
ErikStep Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Da er jakten på ny telefon avsluttet, og jeg fikk min Xperia Active på mandag. De dagene jeg nå har hatt den har gitt en rekke positive inntrykk. Allerede første dagen kunne jeg konstatere at den er lynrask i forhold til min gamle Samsung Galaxy Spica. Prosessoroppgaver tar bare et øyeblikk. Skjermen er tilfredsstillende, og det er ikke noe stort problem at den er forholdsvis "liten". Kameraet er tipp topp! Batterikapasiteten er helt grei, og jeg opplever den ikke som noe særlig dårligere enn på min gamle Galaxy Spica. Jeg har utvidet til 8 gb minnekort og lagringskapasitet til apper og filer kommer ikke til å bli et problem på en lang stund. Tror ikke jeg klarer å fylle dette minnekortet med mitt bruk. Når det gjelder telefonens utvendige er den i passe størrelse for min del. Jeg har enda ikke testet denne under vann, og kommer nok ikke til å gjøre dette med vilje heller. Synes det ble en del fingermerket på bakdekselet. Dette løste jeg enkelt, som den bilpleie fanatikeren jeg er, ved å finne frem noen godsaker fra bilpleie skapet og smøre inn bakdekselet med. Lekkert. Alt i alt er jeg strålende fornøyd med telefonen, og jeg opplever det som et stort pluss at SAR verdien er lav. Jeg har ikke testet Defy eller Defy+, men med de spesifikasjonene som er oppgitt føler jeg at den lave SAR verdien gir Xperia Active et par plusspoeng. Lenke til kommentar
ysteino Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ifølge Motorola har den nye Defy+ lavere stråling. 1,09 W/kg på "head" og 0,58 på "body" blir det hevdet... http://www.cellphones.ca/cell-phones/motorola-defy-plus/specs/ Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Da er jakten på ny telefon avsluttet, og jeg fikk min Xperia Active på mandag. De dagene jeg nå har hatt den har gitt en rekke positive inntrykk. Allerede første dagen kunne jeg konstatere at den er lynrask i forhold til min gamle Samsung Galaxy Spica. Prosessoroppgaver tar bare et øyeblikk. Skjermen er tilfredsstillende, og det er ikke noe stort problem at den er forholdsvis "liten". Kameraet er tipp topp! Batterikapasiteten er helt grei, og jeg opplever den ikke som noe særlig dårligere enn på min gamle Galaxy Spica. Jeg har utvidet til 8 gb minnekort og lagringskapasitet til apper og filer kommer ikke til å bli et problem på en lang stund. Tror ikke jeg klarer å fylle dette minnekortet med mitt bruk. Når det gjelder telefonens utvendige er den i passe størrelse for min del. Jeg har enda ikke testet denne under vann, og kommer nok ikke til å gjøre dette med vilje heller. Synes det ble en del fingermerket på bakdekselet. Dette løste jeg enkelt, som den bilpleie fanatikeren jeg er, ved å finne frem noen godsaker fra bilpleie skapet og smøre inn bakdekselet med. Lekkert. Alt i alt er jeg strålende fornøyd med telefonen, og jeg opplever det som et stort pluss at SAR verdien er lav. Jeg har ikke testet Defy eller Defy+, men med de spesifikasjonene som er oppgitt føler jeg at den lave SAR verdien gir Xperia Active et par plusspoeng. Har du funnet noen grei metode for å åpne luka for å lade telefonen (Xperia Active)? Luka sitter hardt! Mine negler er verken lange nok eller sterke nok. Så jeg må inn i verktøyboden og finne meg et skrujern hver gang telefonen skal lades - eventuelt kan jeg bruke ostehøvelen - men det er jo ikke alltid at jeg har tilgang til verktøy når jeg skal lade telefonen. Vurderer nå å skaffe meg noe som jeg kan klipse fast på ladekabelen...kanskje et gitarplekter? Det samme trengs forresten for å få inn headsettet. Nå bruker jeg sjelden headset, men det hadde jo vært greit å være istand til det ihvertfall. Ellers er jeg også strålende fornøyd med telefonen! Har aldri hatt smarttelefon før, men denne funker ihvertfall bra. Overraskende kjapp, og overraskende brukervennlig til å ha såpass liten skjerm. Kameraet er også ganske okei, selv om det ikke blir brukt særlig mye (kvaliteten kan jo uansett ikke nå opp i konkurranse med de andre kameraene jeg har...) Lenke til kommentar
blazius Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Har du funnet noen grei metode for å åpne luka for å lade telefonen (Xperia Active)? Luka sitter hardt! Mine negler er verken lange nok eller sterke nok. Så jeg må inn i verktøyboden og finne meg et skrujern hver gang telefonen skal lades - eventuelt kan jeg bruke ostehøvelen - men det er jo ikke alltid at jeg har tilgang til verktøy når jeg skal lade telefonen. Med min XA er det helt greit å åpne dekselet selv med en kortklipt negl. Endret 24. oktober 2011 av blazius Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Med min XA er det helt greit å åpne dekselet selv med en kortklipt negl. Hm. Jeg hadde ikke sjans! Men det går litt bedre for meg også nå. Ikke fordi neglene har vokst, men kanskje fordi luka sitter litt løsere etterhvert? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei, Vurderer sterkt å kjøpe denne telefonen. For meg er det viktig at den er robust, har god batterilevetid og at GPSen fungerer bra. Mitt bruksområdet blir hovedsaklig å bruke den som en GPS/pulsmåler når jeg trener. Er det noen som har prøvd å samkjøre denne med pulsbelte (polar?) og GPS samtidig? Evt. hvor lenge varer da batteriet? (Har lest et sted at batteriet gikk tomt etter 5t med GPS og musikk på) Ellers virker telefonen solid og grei etter de bildene jeg har sett. Hvordan er det med "hempa" (der løkka kan festes)nede i høyre hjørne på mobilen? Blir dette et irritasjonsmoment, eller ser det greit ut? På forhånd, takk for svar Mvh Vestlia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå