Gå til innhold

warcraft 3 Frozen throne problemer..

Anbefalte innlegg

Hei,

Bruker menneskerasen

Uansett hva jeg gjør i custom game mot easyboter så dauer jeg. Bygger masse tårn sånn at jeg har litt ekstra skytskraft, men det nytter ikke. Får holdt stand lenge nok til at eg klare å tømme en gruve, men det stopper der. Uansett hvor jeg bygger ny gruve så klarer de å ta meg. og hæren min er jo underlegen maskinen sin, mine dauer fort som fluer, mens heroen holder stand litt lengre, ender som regel med at jeg mister en hel hær mens maskinen har 60-70% igjen...

Prøver å utforske litt i starten med bare 1 hero og noen ekstra kjempere mens jeg etablerer meg litt, men det går helt til jeg støter på maskinen eller må tilbake til byen å hente krigere...

Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det leeenge siden jeg spilte Wc3, men når du sier at du holder i stand lenge nok til å tømme en gruve ringer varselbjellene. Såkalt turtling, der du fokuserer på å forsvare deg med haugevis av tårn er som regel ikke veldig effektivt. Du trenger som regel ikke mer en ett tårn for å forsvare en base (ofte ikke det engang).

Lær deg en god byggemetode slik at du raskest mulig får ut hæren din (feks som i videonen over). Du får raskt ut en helt samt 2-3 footmen. Med disse ute går du og rydder noen enkle creepcamps (de gule) i nærheten slik at helten får seg litt erfaring. Pump ut noen flere footmen, rydd ut flere creeps og få en oversikt over hvor motstanderen er. Nå er tiden inne for å forske deg videre på mer avanserte enheter.

Når du til enhver tid kan matche motstanderens hær er det selve håndteringen det går på. Her er det veldig lurt å bruke ctrl funksjonen til å lage grupper. Dersom du for eksempel grupperer alle nærkamp enhetene med ctrl-1 og skyttere med ctrl-2 så kan du raskt veksle mellom disse gruppene ved å taste 1 og 2. Du kan også gruppere bygninger, så sett for eksempel barracks på ctrl-5. Dette betyr at du kan trykke på 5 mens du er ute andre steder og bygge units uten å måtte gå innom basen. Bruk så rally funksjonen til bygningene på helten din, så kommer styrkene dine til deg uansett hvor du er.

Det finnes selvsagt veldig mange måter å spille på, men den overnevnte skulle hvertfall ikke ha noen problemer mot en easy ai.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

WC3, og spesielt med Frozen Throne, er lagt opp til offansiv speling. Som nemnt er det ikkje då så effektivt å bunkre seg inne med mykje tårn, sjølv om tårn absolutt kan vere eit forsvar viss du speler mot maskina. Oppgraderar du enhetane dine? Har du 5 peasants på gullgruva? Levlar du opp helten din?

På typiske 1v1 maps er det gjerne ikkje så mykje creeps og heller ikkje så mange moglegheiter for å expande. Dette er ein god ting viss du ikkje har helt kontrollen mot maskina då det også hindrar den i å få 3 lvl 5 heltar før dykk møtest (Meiner du ikkje kan levle høgare enn 5 på creeps?). Det er betre at du går for å møte maskina enn at du berre ligg i basen og ventar, du treng ikkje å vente til du har ein stor hær heller, klarer du å ta knekken på helten til motstandaren tidleg har du ein fordel!

Litt seinare er lurt å ha med seg casters. Priest som automatisk healar deg og sorcs som automatisk slowar dei andre, du treng ikkje å detaljstyre dette for at dei skal utgjere ein forskjell, berre hald dei litt bak resten av hæren så dei ikkje blir slakta.

Då var lunsjen over :p Håpar dette hjalp litt om ikkje anna!

Lenke til kommentar

du vet bare ikke hvordan man spiller, det er ingen problemer med bottene. Du må lese og se tutorials til du forstår hva du driver med. Du kan ikke bare tenkte at det er så lett som WOW eller LOL eller noe sånt. Samme gjør du med SC2. Kan ikke komme opp i rank uten å forstå noe av spillet. War 3 er bygget opp av full taktikk.

Endret av Danielwilliam
Lenke til kommentar

Takk for svar, prøver hele tiden å rushe ut og ta meg av diverse creep camps. Spiller ofte Booty camp eller hva den enkle banen heter. Møter som oftest motstanderen der ved det kjøpshuset i midten eller noe sånt. og som vanlig så er hæren min underlegen. Det virker som om mine fotsoldater ikke klarer å yte nok motstand osv. De dør som fluer for å si det mildt. Og mine skyttere virker det som om de ikke treffer noe...

Noen som har anbefalinger av såkalte hurtigknapper, har forstått meg på å gruppere soldater osv. Hvis jeg får de fotsoldatene til å følge heroen så går jo han først i kamp noe som er ugunstig.

Lenke til kommentar

Brukar som regel å ha dei eg sendre først inn på 1, ranged på 2, casters på 3 eller noko ala det. Brukar å ha helten i den første gruppa sidan ein raskt kan velge helten med F1 viss du vil sende den litt lenger bak, men veit at mange løyser det som Danielwilliam her, du får berre prøve deg litt fram.

Brukar du hotkeys når du bygger ting? Eller kanskje viktigare, brukar du hotkeys på skillane til helten din? Eit anna tips kan vere å aktivt bruke "attack" kommandoen når du angriper hæren til motstandaren din og ikkje berre høgreklikke, hotkeyen for det er A. Då vil soldatane dine aktivt oppsøke noko å slå på frå starten av.

Ellers må du passe på at du ikkje sparar opp for mykje gull, bruk det du har når du får det og prøv å hold ein relativt konstant produksjon av folk. Bygg gjerne fleire barracks og pass på at du ikkje blir supply-blocka av å mangle farms.

Lenke til kommentar

Dersom du har gruppe 1 på nærkamp og helten din, kan feks du sende hele gruppen i kamp så trykke på f1 for å få kontroll på helten alene og styre den slik du vil.

Husk fokus fire, dvs drep en og en enhet av gangen. De av dine som tar skade kan du prøve å flytte bakover slik at aien skifter fokus på andre (eller kaster bort tid på å løpe etter). Denne form for micromanagement er viktig for at du skal få overtaket. Creepcamps gir god trening på dette, generelt bør du aldri miste enheter til creeps.

Når du får casters grupper de sammen og bruk tab til å veksle mellom undergrupper (gjelder alle slags grupper). Da kan du enkelt kaste det du trenger. Generelt bør alle kommandoer gjøres via grupper/tastaturet aldri ved å prøve å finne enhetene manuelt.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

har spilt wc3 siden det kom ut, spiller fortsatt

mot easy computer kan jeg med en gang si deg, du trenger IKKE tårn

du kan slå en easy computer med å kun bygge heros -_-

alt du må passe på er å produsere units hele tiden

skal gi deg en liten "basic start"

med en gang send alle pesants i goldminen

bynn å bygg en peasant med ei gang

begynn med en gang å bygge en barracks og 1 altar

når 1. peasant er halv-ferdig byn din 1. farm

du vil kontinuerlig produsere pesants til du har 6 til å hugge ved og 5 i guldmina (men ignorer det for nå)

med 1 gang farmen er ferdig begynn en ny

når raxen er ferdig byn å bygg footmen (kontinuerlig)

bygg selvfølgelig hero med en gang den er ferdig

når du får nok lumber vil du starte en 3. farm, og når den er ferdig et arcane vault

(du bygger kontinuerlig footmen i denne perioden)

med en gang heroen popper ut gå rundt og creep (ta med 4 peasants fra der du hugger ved (som militia, disse vil hjelpe deg å drepe creeps lettere)

du vil da ha 4 militia 2 footmen og 1 hero som creeper nokså tidlig (pass på å micro så ingenting dør (f.eks om du tok archmage tank med water elen, om du tok MK tank med ham)

send militian tilbake etter å ha creepet en ok camp, nå creeper du en green camp for så å angripe

bygg farms når d trengs, når du har 210 lumber gå rett opp til keep (som human vil du alltid minst ha duo hero setup)

når keepet er ferdig mekk et arcane vault (eventuelt en blacksmith om du gikk MK (pga med MK trenger man av og til riflemen)

start en 2nd hero og :9

izi pizi ^^

ps: tips: micro...

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...