Gå til innhold

skriver drivere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bare teit å gi sånne svar, DummeGaas. har også lexmark skriver, og ble virkelig irritert når de absolutt bare skal lage linux-drivere til enkelte av skriverne dems. har sendt enda en mail til de, gått en uke uten svar :p

Lenke til kommentar

Vel, hvis noen har en bedre løsning kan de fyre løs. Så vidt jeg ser det har man fire alternativer hvis printeren din ikke virker under operativsystemet ditt:

1) Bytt operativsystem.

2) Bytt printer.

3) Skriv en driver selv.

4) Få noen til å skrive en driver.

Alternativ 2 høres best ut i mine ører.

Lenke til kommentar
Vel, hvis noen har en bedre løsning kan de fyre løs. Så vidt jeg ser det har man fire alternativer hvis printeren din ikke virker under operativsystemet ditt:

1) Bytt operativsystem.

2) Bytt printer.

3) Skriv en driver selv.

Alternativene 3) og 4) er heller ikke så dumme -- husk at Stallman startet GNU fordi han ikke kunne fatte hvorfor printerprodusenten ikke ville gi ham kildekoden til driverne slik at han kunne forbedre dem! :)

Ellers er nok alternativ 2) best fra et prinsippelt standpunkt.

Lenke til kommentar

1) Bytt operativsystem.

2) Bytt printer.

3) Skriv en driver selv.

Alternativene 3) og 4) er heller ikke så dumme -- husk at Stallman startet GNU fordi han ikke kunne fatte hvorfor printerprodusenten ikke ville gi ham kildekoden til driverne slik at han kunne forbedre dem! :)

Ellers er nok alternativ 2) best fra et prinsippelt standpunkt.

Joda, selvgjort er velgjort, men jeg vet ikke om Errae er noe særlig til hacker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...