Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mye alkohol må drikkes for å ødelegge trening?

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei

Jeg lurer på hvor mye man må drikke for at man mister de neste dagene på treninga? Altså styrketrening.

Hvis jeg f.eks drikker 2-3 øl, er det nok til at jeg bare bør droppe treninga, selv om jeg kjenner at jeg ikke er beruset?

Daniel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal svært mye alkohol til før man begynner å ødelegge kroppen så det trenger du neppe å bekymre deg over. Det er ikke slik at du "mister dager med trening" dersom du heller i deg en solid dose med alkohol. Det største problemet er dersom man er bakfull slik at treningen neste dag blir lite effektiv eller at man føler seg så slapp at man dropper hele treningen. Lignende problem oppstår også dersom man forsøker å trene mens man faktisk er beruset, noe som selvfølgelig frarådes. I ditt tilfelle med 2-3 øl er det absolutt ingenting å bekymre deg over uansett. Om du bare tar deg 2-3 øl kan du bare vente noen timer til alkoholen er forbrent og sette igang å trene. Altså etter en natts søvn er du helt fin igjen og klar for en økt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...