Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og noen venner har kommet med en ide for en nettside vi føler er veldig sikker og kan bli veldig suksessfull. Dette har vi gjort før og opplevd å bli snytt for ideen, uten å kunne gjøre noe med det. Så dette er altså vår andre ide!

Det jeg lurer på er om det finnes en sikker måte, der jeg kan gå til en erfaren programmerer og fortelle han vår ide slik at han ikke kan "stjele" den? Hva må vi i såfall gjøre for å sikret ideen vår?

Jeg vet at vi kan sette patent, men er det fremdeles nok? Og dersom en som programmerer som daglig yrke, har han en taushetsplikt og plikt til å veilede oss på riktig måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere deler ideen med Skippy, og han bestemmer seg for å være drittsekk, registrerer han ideen som patent så dere ikke får lov å bruke den uten å betale ham :)

fuck_yeah_.jpg

(Det er vel der kontrakten om at jeg ikke kan gjøre det kommer inn? + patent på en nettside idè er vanskelig)

Lenke til kommentar

Jeg og noen venner har kommet med en ide for en nettside vi føler er veldig sikker og kan bli veldig suksessfull. Dette har vi gjort før og opplevd å bli snytt for ideen, uten å kunne gjøre noe med det. Så dette er altså vår andre ide!

Mener du at dere gikk til noen for å få hjelp og så lanserte disse personene nøyaktig det dere ville ha hjelp til, bare uten dere? Hva var i så fall den forrige idéen deres som dere ble snytt for?

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om google docs er trygt å bruke? med det mener jeg er det er fare for at ideer en lagrer der kan bli stjålet?

isåfall finnes det andre skriveprogrammer en kan bruke til å dele dokumenter online med de "utvalgte".?

Endret av Daniel1991
Lenke til kommentar

Mener du at dere gikk til noen for å få hjelp og så lanserte disse personene nøyaktig det dere ville ha hjelp til, bare uten dere? Hva var i så fall den forrige idéen deres som dere ble snytt for?

Du er veldig nærme på hva som skjedde der ja. En i gruppen som nå er kastet ut luftet tankene sine til feile personer. Vil helst ikke si hva ideen var. Kan derimot si at den er ute på markedet nå, brukes daglig og gjør det ekstremt bra og dessuten var helt prikk lik.

Til Bytex:

Ja det er jo det vi prøver å unngå. Å finne en løsning hvordan vi kan faktisk finne en utvikler, uten å sette for mye i fare! :)

Lenke til kommentar

Var jo et ganske heftig søksmål fra DB mot VG (Nettby og Blink), siden Dagbladet mente at gründeren av Nettby hadde brukt kildekoden til Blink.

Av ren nysgjerrighet så lurer jeg bare hva idéen var? Siden den brukes daglig nå.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Det finnes ingen oppfinnelser Microsoft, IBM, Google eller en av de andre store ikke allerede har tatt patent på. Patenter er noe stort tull!

Når det er sagt - ideer er ikke verdt mye i seg selv (og man kan ikke ta patent på ideer). Det er evnen til å utføre ideen på en god måte som er viktig. Jeg ville ikke vært så redd for at ideen skulle lekke ut, ingen ide er unik likevel. Og dere må være forberedt på at man normalt sett ikke får særlig mye igjen for en ide - det er den som tar det fra en ide til et orntlig produkt/tjeneste som sitter igjen med gevinsten.

Det er i alle fall det jeg tenker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...