Veloz Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Hei, har den siste tiden jobbet med å starte opp et "kreativ" forum. Forum designet er noe jeg har basert på et standard forum design og videre utviklet til et brukbart forum design. Det er også en premium løsning som jeg har kodet med en bekjent fra Storbritannia, det bruker PayPal IPN og er veldig solid. Forumet går i grunn ut på dette med kreativitet og bruke dine artistiske sanser, innen for Grafisk Design, Fotografi, Håndverk, Kunst og Webutvikling. Det er allerede et par brukere med stor kompetanse innen for fotografi og Grafisk Design samt Webutvikling, som vil ha viktige roller innen for brukerstøtte og videre utvikling av forumet. Premium løsningen er helt automatisk, slik at så fort en betaling er gjennomført får man tilgang til alt mulig av premium snadder, slik som downloads, tutorials og mye annet bra. Det vil selvfølgelig være mye bra for den vanlige bruker, men kanskje ikke like mye downloads og ferdigstilt materiell. Når du går inn på forumet, vil du garantert legge merke til at forumet ikke er helt norsk, dette er fordi forum softvaret ikke er norsk og mangler derfor en norsk språkpakke, men det er noe jeg/vi er snart ferdige med. Det er også verdt og nevne at det er ingen innlegg eller tråder, det er fordi vi ikke har åpnet dørene enda eller kjørt i gang en markedkampanje. Håper dette kan hjelpe deg til å gi en mer utfyllende tilbakemelding angående forumet. www.artistisk.net Takk på forhånd for alle tilbakemeldinger! Endret 6. oktober 2011 av Veloz Lenke til kommentar
agm Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg er alltid skeptisk når jeg ser forsøk som dette. Generelt er det vanskelig å etablere et forum uten allerede å ha en brukermasse f.eks. gjennom en nettside hvor du publiserer faglige tekster og samler inspirasjon fra nettet. Dette trenger ikke være så vanskelig å få istand. Sett opp en blogg hvor du daglig legger ut inspirasjon - bilder, farger, artikler, nedlastbart innhold osv. Enten at du bare lenker til annet innhold, at du innhenter tillatelse til å oversette utenlandske artikler og republiserer disse på norsk eller at du skriver og lager innhold selv. Og skal du lykkes innen den kreative bransjen bør du nok tilby en mer kreativ arena å utfolde seg på. I første omgang er designet mørkt, kjedelig og firkantet - og stråler verken kreativitet eller inspirasjon. Det skal også godt gjøres å få folk til å betale for premiumtilgang til siden din - rett og slett fordi du ikke tilbyr noe jeg ser verdi i å betale for. Downloads og tutorials finnes tilgjengelig i mengder gratis. Det er heller ingen teasere som viser kvaliteten på det du har å tilby. Skal du absolutt tilby VIP-medlemskap burde du vente til du har flere brukere. Evt. kan du prøve en markedsføringskampanje i form av "gratis VIP-medlemskap til første 20 medlemmer" eller lignende for å lokke til deg medlemmer. ...og jeg ville ventet med lansering til jeg hadde alt på plass og hadde gjennomført en lukket testing for å sjekke om alt både fungerte og var av såpass kvalitet at det var modent for en åpen brukermasse. Nå var det ikke meningen å ødelegge motivasjonen helt, men jeg håper det var noen tips du kan finne nytten i. Det er behov for et større og samlende diskusjonsforum innen denne nisjen med ålreit kompetansenivå, og jeg håper du får til dette! Lykke til! 2 Lenke til kommentar
Veloz Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg er alltid skeptisk når jeg ser forsøk som dette. Generelt er det vanskelig å etablere et forum uten allerede å ha en brukermasse f.eks. gjennom en nettside hvor du publiserer faglige tekster og samler inspirasjon fra nettet. Dette trenger ikke være så vanskelig å få istand. Sett opp en blogg hvor du daglig legger ut inspirasjon - bilder, farger, artikler, nedlastbart innhold osv. Enten at du bare lenker til annet innhold, at du innhenter tillatelse til å oversette utenlandske artikler og republiserer disse på norsk eller at du skriver og lager innhold selv. Og skal du lykkes innen den kreative bransjen bør du nok tilby en mer kreativ arena å utfolde seg på. I første omgang er designet mørkt, kjedelig og firkantet - og stråler verken kreativitet eller inspirasjon. Det skal også godt gjøres å få folk til å betale for premiumtilgang til siden din - rett og slett fordi du ikke tilbyr noe jeg ser verdi i å betale for. Downloads og tutorials finnes tilgjengelig i mengder gratis. Det er heller ingen teasere som viser kvaliteten på det du har å tilby. Skal du absolutt tilby VIP-medlemskap burde du vente til du har flere brukere. Evt. kan du prøve en markedsføringskampanje i form av "gratis VIP-medlemskap til første 20 medlemmer" eller lignende for å lokke til deg medlemmer. ...og jeg ville ventet med lansering til jeg hadde alt på plass og hadde gjennomført en lukket testing for å sjekke om alt både fungerte og var av såpass kvalitet at det var modent for en åpen brukermasse. Nå var det ikke meningen å ødelegge motivasjonen helt, men jeg håper det var noen tips du kan finne nytten i. Det er behov for et større og samlende diskusjonsforum innen denne nisjen med ålreit kompetansenivå, og jeg håper du får til dette! Lykke til! Takk for tilbakemelding, veldig mye av det du sier stemmer, det er selvfølgeling ingen som vil gå for et premium medlemskap enda, fordi det nettop ikke har komment noe enda. Forumet er heller ikke lansert og det er mye som fortsatt testes.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå