ATWindsor Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg er ingen ekspert, men jeg ville tro det er ganske lett å få til den DoF-effekt med ett plugin, feks få ett f4-bilde til å se ut som f1.4. Noen som har noen tips på denne fronten? Aller helst ønsker jeg en plugin til Lightroom. Det er viktigere for meg at det er lett å bruke å få gode resultater med, enn at man kan tune hver minste lille ting, orker ikke å bruke en evighet på hvert bilde. AtW Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Er dette noe du kan bruke kanskje? http://www.dofmaster.com/ Lenke til kommentar
# offline Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 ...jeg ville tro det er ganske lett å få til den DoF-effekt med ett plugin Ja, det mulig og ganske lett. FocalPiont 2 fra OnOne Software. Er dette noe du kan bruke kanskje? Nei, dette er ikke program som lager DoF effekt. Du linker til DoF skalaer og kalkulatorer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 ...jeg ville tro det er ganske lett å få til den DoF-effekt med ett plugin Ja, det mulig og ganske lett. FocalPiont 2 fra OnOne Software. Er dette noe du kan bruke kanskje? Nei, dette er ikke program som lager DoF effekt. Du linker til DoF skalaer og kalkulatorer Takk for tips, jeg så litt på manualen dog, og det så endel mer tungvindt ut enn jeg forestilte meg, jeg hadde egentlig håpt softwaren klarte å identifisere områder som var ute av fokus, og gjøre de mer blurry, men virker som jeg må streve endel med lasso-tool eller ekvivalent for å få ok resultater? AtW Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Korrekt. Eller bruke mer lyssterk optikk. Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 En annen metode er å bruke photoshopfilteret "lens blur" med et "depth map" definert under channels, der hvit=ingen uskarphet og svart=helt uskarpt og gråtonene imellom svarer til stadig mer "ut-av-fokus". Beste måten å lage slike "miniatyr-bilder" med vanlig optikk Lenke til kommentar
wasco Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har testet FocalPiont 2, og min menig er at den ikke gjør noe annet en det du selv kan gjøre i PS. Bortkastet penger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå