empetre Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ble spurt av noen bekjente om jeg ville være med på en seanse med Jill Petersson i dag. Disse personene vet at jeg benekter alt av religion og annet tull, og at jeg skulle slutte å være så trangsynt. Vel vel, tenkte jeg, og tok turen opp med min gode venn Cypheron. Seansen bestod av at Jill begynte med å peke ut en person i salen. Så begynte hun å prate om og beskrive personen hun så/hørte/følte, og disse beskrivelsene passet til slutt med en den utpekte kjente. Vi ventet og ventet, gjespet og gjespet. Så kom pausen, så stakk vi. Dette var noe av det teiteste vi har vært med på. Løse beskrivelser de brukte mange minutter på for å matche beskrivelsene av en person den utpekte kjente. "Jeg fornemmer en person på S". "Tanta til pappa heter Karin Synnøve!!!! " og "Jeg hører noe om tann..". "Jeg var hos tannlegen i dag". Det var akkurat som jeg har sett på TV, og akkurat som forventet. No ordentlig dritt. Noen som har vært på slike seanser, og har meninger å dele? Hva mener dere om ånder, spiritisme osv? Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg mener vel egentlig ikke så veldig mye om det. Det vil si, jeg anser det som humbug, og har aldri sett noe som har overbevist meg om noe annet Og det er der saken står egentlig. Det er spiritistenes oppgave å overbevise oss, under klinisk sterile vitenskapelige forhold, at det er ekte. Det klarer de åpenbart ikke Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Tjah, jeg tipper dette kan passe greit inn her: Var i Edinburg og rota meg bort i en såkalt mystery tour som skulle ta reisefølget ned i gangene og tunnelene under Edinburgs gater. Jeg håpet at dette skulle være en skikkelig omvisning, men det var jo bare spøkelsespropaganda hele tingen. Først fikk gruppen vist en håndfull torturredskaper som hadde vært flittig brukt før i tiden. Så gikk vi inn i noe slags pseudo-grotter som egentlig bare befant seg inne i en bygning. Disse hadde vært forlatt i 160 år da de ble oppdaget en gang på 1900-tallet. Da fikk vi vite om forholdene folk hadde levd i der, hvordan en gruppe på 90 mennesker i et lite rom hadde tatt selvmord fordi etasjen over dem brant og de holdt på å bli kokt levende. Senere fikk vi høre noen tullehistorier om "oppdagere" som hadde oppholdt seg i disse mørke rommene for å jage bort ånder fra de menneskene som døde her. Noen av dem på omvisningen trodde jo faktisk på dette her med spøkelser og poltergeist, men personlig skjønner jeg ikke hvorfor. Hvorfor skulle en haug med spøkelseshistorier bli mer troverdige fordi lytteren står i et bekmørkt rom hvor en masse mennesker levde i bekmørke og grusomme forhold for 300 år siden? Tror forøvrig ikke at guiden trodde noe særlig mye på dette her selv, dog. Endret 6. oktober 2011 av MækkTævvish Lenke til kommentar
empetre Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Hva tror dere kan være grunnen til at de kan peke ut en person, og beskrive en person den utpekte kjente til og faktisk treffe på beskrivelsene? Vel, mange av beskrivelsene er løse, og hvem som helst kunne gjort det. Hun ene jenta som ble pekt ut var litt annerledes enn de andre imo: Jill begynte å beskrive en ung person i alderen 18-25, og utseende osv. Jenta ble veldig overrasket. Så kom hun til å si at han hadde tullet mye med telefonen hennes, og skrevet på skjermen hennes. Da fikk hun tårer i øynene, og dette stemte tydligvis. Til slutt så var det en elev av denne Jill Petersson som prøvde seg. Hun var ikke flink i det hele tatt, og kom til å si: "Dere som kjenner meg vet at jeg vanligvis snakker mye", hørte folk rundt i salen sa "Ja!". Kan dette tyde på at de faktisk har utplassert folk de kjenner der, som de kanskje har gjort et bakgrunnssøk på? Beste forklaringen min, og eneste naturlige forklaringen jeg har på det, selvom jeg benekter at det er mulig å kommunisere med ånder. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Skrev dere navnet deres på noen lapper i starten? Altså, en slags måte å registrere hvem som hadde vært innom? Lenke til kommentar
empetre Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Niks. Fikk en billett (et lodd) som man etter pausen skulle legge i en skål, så skulle hun trekke ut et lodd og fortelle om personen eller noe slikt, men vi stakk i pausen. Hehe Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hører de gjør research på noen få utvalgte. Mulig det er real-time research som utføres av folk som sitter på et annet rom også, og så får den "synske" vite alt i pausen. Mye cold reading og løse beskrivelser med i bildet selvfølgelig. Kombiner alt dette, og sleng med noen få actors blant publikum, så har man en solid overbevisningspakke. Jeg hater forresten hvordan Lisa Williams utnytter andre menneskers sorg for penger. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Ja, og ikke minst gi de falske forhåpninger om at "h*n har det bra på den andre siden." Blir kvalm jeg. Hadde hun pekt ut meg og sagt at nabofamilien min var på andre siden og hadde det bra, hadde jeg skjelt hun ut, som den aggressive ateisten jeg er. Liker ikke at folk prakker på meg tull (selvom jeg møtte opp på seansen frivillig ) Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Hvis du var en lystløgner, hva ville du da brukt tiden din på? Hvilket tema hadde du holdt deg til? Jeg mener hvis du elsket løgn, og det å lure folk trill rundt? Hvis du vil lure dumme folk trill rundt, hvor får du da mest utløp for denne trengselen/fornøyelsen? Jeg kunne egentlig ønske at det var flere som gikk rundt å åpenbart tullet og gjorde narr av dette... Apet etter disse folkene og hengt dem skikkelig ut... Jeg syntes slike ting er så på trynet latterlig at jeg vrir meg i smerte hver eneste gang jeg leser og hører om sånt sprøyt... Endret 8. oktober 2011 av turbonello 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Er visst veldig vanlig at man sender ut folk for å ''snakke'' med publikum før showet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå