j0rn Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har en stasjonær pc som skal kobles til det trådløse kortet. Hovedkortet jeg har er: http://www.dustinhome.no/gigabyte-ga-h67m-d2-b3-h67-s-1155-m-atx/product/5010552615 Hva vil være den beste løsningen? Vil en usb dongle være godt nok? Kan jeg bruke et pci nettverkskort? Altså kan man bruke pci kort i pci express slotten? Er det mulig å bruke denne: http://www.dustinhome.no/netgear-wnr3500l-open-source-wlan-n-gigabit-router/product/5010332471 sette den opp som en bro. Dvs: jeg låner naboens nettverk så det vil være følgende: internett - naboens router - min ruter som jeg setter opp som en bro - stasjonær pc Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hva slags router har du? Det er mulig å sette opp enkelte routere som trådløsrepeater og ethernetkonverter. Lenke til kommentar
j0rn Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Hva slags router har du? Det er mulig å sette opp enkelte routere som trådløsrepeater og ethernetkonverter. Jeg har ingen ruter. Derfor vurderte jeg å kjøpe den netgear ruteren og bruke den som "bridge". Vil dette gjøre at jeg kan få internett via: naboens ruter - bridgen - nettverkskabel til pc fra bridgen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 OK, jeg må ha klikket på feil link, for jeg trodde jeg så to hovedkort :-) Med f.eks DD-WRT firmware satt opp som repeater (eller repeater bridge), så skal det fungere med trådløst internett fra naboen til din PC. Du kan bruke et USB-adapter, PCI eller nettverkskabel til PC. Lenke til kommentar
j0rn Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 OK, jeg må ha klikket på feil link, for jeg trodde jeg så to hovedkort :-) Med f.eks DD-WRT firmware satt opp som repeater (eller repeater bridge), så skal det fungere med trådløst internett fra naboen til din PC. Du kan bruke et USB-adapter, PCI eller nettverkskabel til PC. Jeg går nok for løsningen med ruter med DD-WRT firmware. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå