Kasju nøtt Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Heisann. Har noen problemer med maskinvaren, har på følelsen at det er pågrunn av dårlig ram eller litt defekte hardisker. Sitter med en rig som inneholder XFX Radeon 6990, en overclocka I7 870 CPU ( 3.1Hz quad ) 4Gig med Corsair 1600Mhz ram, en raptor disk ( 10 000 rpm ) og en normal 7200 rpm disk og 750w psu. Har grei kjøling og skjermkortet holder seg på 50-60 grader i load noe som er forventet. PC'en er relativt ny og det eneste som er byttet ut fra original riggen er skjermkortet. Så til problemene. Jeg opplever lagg spikes eller flickers i noen spill. Eller dårlig flyt i menues som i BC2, fryser mere eller mindre og ligger på 5-8 fps i weapon choice etc ingame ( Fin flyt ingame ) Kan ram forårsake dette? Har også litt for lite FPS i spill som Metro 2033 og Crysis 2 ( med texture pack og DX11 ) Jeg har nyeste drivere for GPU'en min og en generelt ryddig pc iforhold til softwares. Hadde satt pris på om noen kunne hjulpet meg, kommet med hint eller tips. Takker for alle tilbakemeldinger! Mvh Håkon. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Har ikke helt samme skjermkort, men passe likt opsett ellers. Opplevde lag spikes med 2 kort i BF3 betaen, 1 kort, så oppstod ikke dette. Flickers opplever jeg selv, så kan være noe relatert til ATI drivere / vsync? Du har installert Application profiles fra AMD? Uten dette så vil kortet yte dårlig vil jeg tro. BC2 har jeg aldri opplevd problemer med. I Black Ops så opplever jeg lag spikes og choppy menyer med 2 kort, men ikke med 1 kort, noe som er meget underlig. Vil tro problemet er pga crossfire på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Er jo et faktum at det meste av programvare sliter med å utnytte crossfire, får ikke full ytelse fra 1 kort x2. Både ATI og GeForce sliter med drivere etc. for å optimalisere dette. Har instalert nyeste appsa for Cataclyst, må det siden driverne i seg selv ikke er så flinke til å fikse seg selv for crossfire.. Tror det er noe med skjermkortet, men bytter ut RAM uansett. Innsett at 4gig er litt lite = ( Takk for responsen! Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kan godt hende at CPU blir flaskehals på 3.1ghz med det kortet. Eventuellt rammen kjører ikke 1600mhz Hvorfor skulle det være noe med skjermkortet? Åssen oppløsning kjører du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå