Gå til innhold

Solid kamera til reise

Anbefalte innlegg

Heisann! Skal ut på et halvt års reise etter jul, og i den forbindelse tenker jeg å anskaffe et ordentlig kamera. Har sett på både avanserte kompaktkameraer (bla. Panasonic Lumix LX5, Nikon P7000) og hybridkameraer (bla. Panasonic Lumix DMC GF3, Nikon J1, Olympus PEN PL2/3). Jeg er virkelig ingen fotograf og ønsker av den grunn et auto-modus til å stole på. Ellers er jeg opptatt av størrelse, dvs. lav vekt og volum er en stor fordel. Jeg skal blant annet på safari, og kameraet bør derfor fungere godt under ulike lysforhold og/eller i situasjoner der jeg eller fotoobjektet er i bevegelse. Evt. om det er andre faktorer dere kan tenke dere. Kjempemessig om kameraet også kan være, i hvert fall litt, robust. Noen tanker og ideer, eller kanskje bemerkninger til mine tanker og ideer - rop ut!

Massevis av takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Skal ut på et halvt års reise etter jul, og i den forbindelse tenker jeg å anskaffe et ordentlig kamera. Har sett på både avanserte kompaktkameraer (bla. Panasonic Lumix LX5, Nikon P7000) og hybridkameraer (bla. Panasonic Lumix DMC GF3, Nikon J1, Olympus PEN PL2/3). Jeg er virkelig ingen fotograf og ønsker av den grunn et auto-modus til å stole på. Ellers er jeg opptatt av størrelse, dvs. lav vekt og volum er en stor fordel. Jeg skal blant annet på safari, og kameraet bør derfor fungere godt under ulike lysforhold og/eller i situasjoner der jeg eller fotoobjektet er i bevegelse. Evt. om det er andre faktorer dere kan tenke dere. Kjempemessig om kameraet også kan være, i hvert fall litt, robust. Noen tanker og ideer, eller kanskje bemerkninger til mine tanker og ideer - rop ut!

Massevis av takk på forhånd! :)

Til safari trenger du vel litt zoom, sjekk ut det her :

http://www.japanphoto.no/product/digitalkamera/sony/sony-cyber-shot-dsc-hx9v-sort/

Har 2 kamerater som har det, og må si det er en imponerende pakke, fantastisk bildekvalitet, 16x zoom kjempe video( full HD), en veldig bra automodus og gps, med det og noen ekstra batterier har du alt du trenger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...