thomaslov Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Mitt oppsett er slikt: 50Mbit fibernett fra Loqal. (Måler 50Mbit med kabel fra hussentral, Inteno) Har slått av WLAN på Inteno, og koblet opp en D-Link DIR615 med 802.11n teknologi. Som skal gi en teoretisk hastighet på 300Mbit lokalt. Denne fungerer som et aksesspunkt, der jeg har satt den i samme IP felt som routeren og slått av DHCP på D-Linken. Og koblet med Cat 5 mellom. PCen/nettverkskortet støtter også 802.11n. Jeg sitter ca 5 meter fra routeren, men får likevel maks 30Mbit. - Ingen andre ressursen bruker båndbredde på min PC. - Det er heller ikke koblet til noen andre på nettet. Hvor er flaskehalsen?? Lenke til kommentar
thomaslov Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Klarte å øke den til 38Mbit ved å deaktivere Ethernet-port på PCen.... o_0 Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Har du nyeste firmware til router og drivere til nettverkskort? Lenke til kommentar
thomaslov Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Har du nyeste firmware til router og drivere til nettverkskort? Det må sjekkes ut! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Etter du har oppgradert firmware i routeren, så sett båndbredden på WLAN til 40MHz. Du burde få >50Mbit på 5m avstand. Du ville hvertfall fått det med en bra 11n-router. Lenke til kommentar
thomaslov Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Etter du har oppgradert firmware i routeren, så sett båndbredden på WLAN til 40MHz. Du burde få >50Mbit på 5m avstand. Du ville hvertfall fått det med en bra 11n-router. LØSNING: D-Link router sto default i 20MHz kanalbredde. Satte denne til Auto 20/40MHz, og vips var hastigheten 52/54 Takk til Mr. Skrotnes! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå