Samtron87 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei! Jeg har et "gammelt" xfxforce 680i hovedkort og jeg ønsker en ny prosessor til hovedkortet... Men har helt falt av med tiden og lurer på hvilke nye prosessorer som støtter hovedkortet mitt? Har nå Intel core duo 2 prosessor. Kunne tenkt meg intels i5, men hovedkortet støtter sikkert ikke.. Er uaktuelt å bytte hovedkort... Takk for svar. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei! Jeg har et "gammelt" xfxforce 680i hovedkort og jeg ønsker en ny prosessor til hovedkortet... Men har helt falt av med tiden og lurer på hvilke nye prosessorer som støtter hovedkortet mitt? Har nå Intel core duo 2 prosessor. Kunne tenkt meg intels i5, men hovedkortet støtter sikkert ikke.. Er uaktuelt å bytte hovedkort... Takk for svar. Om du ikke vil bytte HK så må du nok ta til takke med Core 2 duo eller quad men sjekk om det har støtte for 45nm CPUer. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Du har ikke støtte for 45nm Quad med 680i. Skal du ha 4 kjerner må du finne en 65nm ala Q6600, når det gjelder 45nm Duo er det MULIG du kan bruke det, men brikkesettet ditt er ikke noe å skrive hjem om kvalitetsmessig og er ikke riktig lagt opp ledningsmessig for 45nm CPUer, derfor funker det ikke med Quads. 780i fikk ledningsmessig overhaling for å støtte 45nm Quad men en elendig bridgechip for å påskryte seg PCI-E 2.0 støtte. Dessverre har den typen CPUer reist fra salg som nye, så du må i så fall tråle Ebay eller handle DDR3 RAM, i7 2500k og ett eller annet 1155 HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå