Flin Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei. Det har seg slik at jeg har behov for å begynne å bruke Linux, jeg har vært en Windows bruker i alle år så jeg trenger litt hjelp. En av hoved grunnene til at jeg har lyst til å begynne med Linux er at jeg skal programmere i Fortran 95. En annen grunn er at jeg ønsker muligheten til å installere hele systemet mitt på en minnepinne slik at jeg enkelt og greit kan ta det med rundt om i verden. Så mitt spørmål er, hvilken versjon skal jeg velge? Hva passer best til de oppgavene jeg beskriver? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hmm, Debian? Stabilt, konservativt og relativt lett. Mye support, og. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 3.0.6 virker fint, ellars så er jo 3.1 rett rundt døra, med masse fine forbedringer. http://www.gnu.org/gnu/why-gnu-linux.html 1 Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg tror nok det er Linux distro trådstarter vil prøve og ikke bare kjernen. Hehe. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg tror nok det er Linux distro trådstarter vil prøve og ikke bare kjernen. Hehe. Stemmer. Jeg ser at jeg skrev versjon, men jeg mente distribusjon Mr.Elendig, men det skjønte du vel helt sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå