Hootie Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei Jeg har no byttet fra ubuntu til windows 7 ultimate på serveren min, men jeg finner bare den disken med windows på når jeg går inn på min datamaskin. Det står i 3 stk 1TB disker i tillegg til systemdisken. Desse 3 var i et raid5 på ubuntu. Jeg finner dei i enhetsbehandling, men finner ikke ut hvordan jeg legger dei til? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Diskbehandling. Se min signatur. Når du har brukt en disk i Linux så har de et filsystem som WIndows ikke kjenner. Så du må slette disse partisjonene og lage ny. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Enten så bruker de diskene et filsystem Windows ikke kan lese, som f.eks ext3 (Windows støtter bare FAT32 og NTFS natively), eller så har de bare ikke blitt tildelt en bokstav enda. Dette kan du kjøre under Diskbehandling i Datamaskinbehandling. Høyreklikk på Min Datamaskin og trykk Behandle, der finner du diskbehandling på venstre side. Om diskene er der kan du høyreklikke og tilegne en bokstav. Hvordan det er med raidet ditt vet jeg ikke helt dog. Edit: Ja, glemte å nevne at du må formatere diskene under diskbehandling om de bruker et annet filsystem, som Hårek sa. Endret 6. oktober 2011 av Benny Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Dei kjører ext3 ja... Er det noen muligheter å få dei formatert gjennom windows? Finner dei kun på enhetsbehandling, mens diskbehandling er tom. Endret 6. oktober 2011 av Hootie Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) *kremt* Med litt tollmodighet så kom dei fram alle 3, så no ser det ut til at det går i orden. Takk Men har jeg mulighet for noe backup i win7? Speile to disker f.eks? Endret 6. oktober 2011 av Hootie Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Speiling er sikkert mulig, typisk bruker man RAID kontroller på hovedkort. Men speiling er ingen erstatning for backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå