Hole Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei, Har fått varsel om innkallelse til sjøforsvaret januar 2012. Har fått med en slipp jeg kan sende inn dersom jeg ikke kan dette pga. studier eller sykdom. Men hvordan er dette når det er pga. jobb? Er for tiden lærling i Dataelektronikerfaget, og blir ferdig med det i desember. Jeg har fått beskjed om at hvis jeg ikke reiser til forsvaret, så vil jeg få tilbud om å fortsette i bedriften. Det blir et rimelig bra tilbud, og jeg vil gå fra lærling til IT- Driftsansvarlig (får jobben til min nåværende sjef). Dersom jeg derimot reiser til forsvaret, er jeg ikke sikret jobb når jeg er ferdig der. Man har jo vanligvis krav på å beholde jobben sin etter førstegangstjenesten, men ettersom jeg teknisk sett er arbeidsløs etter lærlingtiden, vil vel ikke dette gjelde? Bedriften mener at de ikke klarer seg uten meg, og vil tape mye på å miste meg. De er villige til å sende brev/søknad om dette til forsvaret, og ihvertfall be om utsettelse i ett år. Er det noen som vet om forsvaret pleier å godta dette? Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg fikk tilbud fra min sjef at hu kunne skrive en søknad om at jeg er vikig for bedriften og defor ikke kan dra herfra. Dette hadde hun gjort før og det hadde visst funka. Jeg jobber i barnehage og er vel Ikke akkurat umistelig. Men siden Forsvaret har slutta å kalle inn alt og alle så vil jeg si muligheten er god. De har begrenset med plasser og ønsker derfor de som vil inn først og fremst. Hvis du informerer om at du vil ta tjenesten om ett år så øker nok sjansen for at de skjønner at det passer dårlig. Lenke til kommentar
agm Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Ring VPV på 03003 og prat med en rådgiver. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det her er kunn hvis jobben er i såpass viktig grad at bedriften ikke kan fortsette uten. Uansett, var i ca samme situasjon som TS, jobbet på en itavdeling (lærling), fikk innkalling ei stund etter det, jeg var ikke sikret noen jobb der, men hadde nok hatt en sjangs for å få det om jeg ikke skulle inn. Velvel... Får vel kose meg på nav når jeg er ferdig... kanskje jeg får meg en kjip tlf support jobb velvel sånn er livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå