chriss10an Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei, Jeg trenger litt hjelp med å få rekkevidde i hele huset mitt. Nå har jeg to rutere, en D-Link DIR-635 og en Netgear WNDR3700, og jeg lurte på hvordan jeg kunne få koblet den ene ruter til den andre trådløst. Jeg har prøvd litt frem og tilbake med noe kalt Wireless Repeater function på Netgear'en. men jeg klarer ikke å finne ut av det. Så litt på en løstning som kom opp her i forumet med å flashe D-linken min til DD-WTR firmware, men den støttet ikke det. Noen som har noen tips til meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Jeg går ut fra at det er Netgear-ruteren som skal være hovedruteren, og at D-Link'en skal fungere som "repeater". Så vidt jeg husker skal da Netgear-ruteren bare settes opp vanlig som en ruter, og funksjonen Wireless Repeater må være satt på på D-Link ruteren. Husk da at SSID, nettverksnøkkel og sikkerhet må være lik på begge rutere. I tilfelle D-Link ruteren ikke har repeater-funksjon, må da D-Link'en settes opp som hovedruteren, og Netgear brukes som repeater. Redigert: Merk at det å ha rutere fra to ulike produsenter kan gi trøbbel med Repeater funksjon (også kalt Wireless Distribution System), da denne funksjonen ikke nødvendigvis er implementert likt. Vær også obs på at enheter tilkoblet repeateren vil oppleve kun halve båndbredden til de som er tilkoblet hovedruteren. Endret 21. oktober 2011 av Slettet-Z9Cy2AAy Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Har du fått det til å funke ved å benytte samme sikkerhetsinstillinger på begge ruterene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 ja, med en Thomson dsl-ruter som hovedruteren, og en Linksys WRT-54GL(med DD-WRT, virket også med Tomato) i WDS/repeater-modus. Som sagt, det kan være en del knot å sette opp når ruterne benytter ulikt chipset. Her er en liten liste hos DD-WRT for hvordan man setter opp mot ulike chipset. Kikk også litt på wikipedia WDS for litt info. Det du vil se er at du strengt tatt ikke trenger å ha samme SSID på ruterne, men jeg synes det blir mindre knot om den er det. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Så du brukte ikke egentlig to rutere, men en ruter og ett trådløst aksesspunkt som ble brukt som repeater? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Når du setter opp WDS, blir "klient-ruteren" et aksesspunkt, om det var det du ville jeg skulle ha presisert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå