LMH1 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Hei, det jeg lurer på: 1. Vet noen om nedlastingsprogram der man kan bruke en Checksum SHA512 sum, og en form av torrent som er 100 % stabil til nedlasting av ca 250 GB og mere? 2. Hvor sikkert er SHA512? Er det så sikkert at jeg må over 1 TB stor ISO fil før det er mulig for nedlasting skal få feil Checksum? Er disse checksummene 100% like, altså hvis filen er like stor med samme navn, så skal jeg ikke få en annen checksum hvis ikke fildelerne har gjort en feil? Nå tror jeg bittorent har en grense på 3% feilrate før nedlastingen stopper, vet ikke det, men vil anta det. Finnes det nedlastingprogrammer som søker via internet etter SHA summen og hvis den matcher så blir dataene lastet ned? Endret 6. oktober 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
SPLD Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei, Jeg lurer på hva du skal bruker det til ? Feilrate på nedlastningen er avhening av masse ting. Hvis du vil overføre en datafil som er 1TB stor, er sjansen stor at filer blir overført feil. PAR2 er et system som sjekker filer på en vist checksum, og har muligheten å reparere de også. http://en.wikipedia.org/wiki/Par2 Så etter at nedlastingen er ferdig setter du igang PAR2, hvis det har skjedd et feil under overføringen PAR2 har muligheten å reparerer filene. PAR2 blir ofte brukt på Usenet. Tilgang til Usenet ka du få hos UsenetBucket.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå