Gå til innhold

Skal bo 12 dager i villmarken. Hva trenger jeg?


djgudleif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tydelig at dette er et populært tema.

Fra jeg la ut infoen i SMSsen jeg fikk fra Island den 1/11 kl 19, var det 180 besøk fram til midnatt samme kveld.

Fra da av og fram til i kveld, har ytterligere 250 personer vært innom, det synes jeg er mye.

 

Det kan ha vært de samme få menneskene som har vært innom flere ganger. Jeg har i hvert fall vært innom mer enn én gang. Men det er likevel en interessant tråd.

Lenke til kommentar

Det kan ha vært de samme få menneskene som har vært innom flere ganger. Jeg har i hvert fall vært innom mer enn én gang. Men det er likevel en interessant tråd.

Når en og samme person er innom flere ganger bare for å sjekke, tyder jo det på en virkelig stor interesse for temaet, vil jeg si.

Lenke til kommentar

Hei! Er tilbake igjen.

Det hele ble en slags "on the road" tur, ikke akkurat mye uberørt villmark eller noe sånt.

 

Vandret langs landeveien fra Reykjavik til Leirvogsvatn via Mosfellsbær, og teltet forskjellige kreative plasser som i skogkanten ved veien, og på små fjelltopper osv.

Skuldrene begynte å verke og tære på humøret ved Leirvogsvatn(rundt 25 kg sekk), så jeg skaffet haik de siste kilometrene til Tingvellir.

Ble der i tre dager. Desverre er det en nasjonalpark, så jeg kunne ikke telte der jeg aller helst ville. Måtte telte på en sesongstengt campingplass.

 

Det var et koselig opphold. Dro opp til fjelltoppen Armannsfell og fotograferte nattehimmelen osv om kvelden. Møtte noen eventyrere, derav en gammel ungarsk kar som sa masse kloke ord. Det var skikkelig Into the Wild-stemning å møte inspirerende mennesker.

 

Derfra dro turen til Laugarvatn, hvor jeg sov i skauen ved veikanten.

Haiket videre til Selfoss, og der begynte det å regne sykt så jeg tok inn på hotell.

Etter 8 netter i telt så ble det ikke mer telting, ble å ta inn på Hostel heretter fordi jeg var redd for kameraustyret som ble vel fuktig. (Kom opp advarsler som "condensation detected" osv.)

 

Filmet mye og tok en del bilder, det kommer etterhvert.

Kort oppsummert ble det ikke den største villmarksopplevelsen, men det ble en skikkelig "on the road" greie.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...