Gå til innhold

Skal bo 12 dager i villmarken. Hva trenger jeg?


djgudleif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør gå til innkjøp av en vanntett pakksekk som du har et "dry kit" i, altså ull og ekstra klær du bruker nå du skal være i ro. Jeg ville strengt tatt vanntettpakket alt, vått utstyr er ikke mye moro.

Hvis du i tillegg tenker å gå mange mil må du tenke på vekt, planlegg nøyaktig hva du trenger og dropp ting som kan være "kjekt å ha".

Lenke til kommentar

Det henger en jakke her, du kan jo ta med den. Hvit og fin, vil fungere utmerket som kamuflasje i den årstid vi nå går inn i.

Kamuflasje? Bør vel heller kle seg i et fargekart av ei jakke. Her f. eks.

 

Men littegranne dyr er den. Det som er er jo at skalljakker beskytter best mot omgivelsene. Men de har null varme å tilby. Da må man kle seg godt under. Hadde det vært sub zero degrees kunne du bare brukt en svær bjørn av ei jakke siden eventuell nedbør ikke er våt.

Lenke til kommentar

På barneskolen lærte vi at på Island var det grønt og fint og øya hadde et mildt klima. Grønland derimot var dekket av snø og is og eskimoene bodde i igloer. Rene kamuflasjen.

Og isbjørnene ... ? De er visst i Tromsø, i følge turistinformasjonen der.

 

Dette lærte vi også. Haha, stemmer det ikke? Har aldri tenkt noe mer på det.

Lenke til kommentar

På barneskolen lærte vi at på Island var det grønt og fint og øya hadde et mildt klima. Grønland derimot var dekket av snø og is og eskimoene bodde i igloer. Rene kamuflasjen.

Og isbjørnene ... ? De er visst i Tromsø, i følge turistinformasjonen der.

 

Dette lærte vi også. Haha, stemmer det ikke? Har aldri tenkt noe mer på det.

 

Forsåvidt stemmer det, men om du leser gjennom forutgående innlegg, vil du se at denne kunnskapen er brukt litt forskjellig, og mitt innlegg, der jeg blander fleip og fakta, var bare ment som en kommentar til det.

 

Lagt til: Illustrasjonsbilde.

i7992q.jpg

Endret av Anskar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...