vanedyret Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive lyden best teknisk, men diskene jeg har lager en konstant lav/lys plystretone. Er det noen som har disse diskene, men som ikke opplever dette? Tror jeg enten må bytte de til Seagate, eller ordne noe støydemping. Hvordan fungerer retur av harddisker (PSdata.no) når de har vært i bruk (fikk dem på torsdag)? Lenke til kommentar
shreddog Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Har 2 stk. raptorer jeg har koblet opp i raid0. De gir fra seg en ganske tydelig høyfrekvent lyd men synest ikke det er irriterende. Faktisk bråker de tilsammen mindre en min tidligere ibm disk gjorde. DEM E BARE RÅ!!! :wink: Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Har en Raptor selv og den bråker lite til å være en 10K rpm disk! Meget bra disk Lenke til kommentar
hainz Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Typisk 10K disker som ikke er støyisolert noe særlig. Har erfart problemet på jobben. (mange 10k scsi disker i rack) Piper litt der ja. Kanskje vi har ekstremt god hørsel? Lenke til kommentar
Manders Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 10K disker som er i salg i dag er mest beregnet til server bruk. Litt derfor at det ikke er fokus på støy enda. :-? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Har en Raptor selv og den bråker lite til å være en 10K rpm disk! Meget bra disk Må si meg enig. Jeg syntes den ikke bråker no særlig mer enn de andre diskene mine.. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg har også 2x Western Digital Raptor disker i raid-0 og de lager en høyfrekvens-lyd. Det høres ut som to turbo-motorer. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 For turbo ytelse :wink: Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Jeg blir nå gal av lyden. Føles som å ha konstant øresus. Nå har det seg slik at PS Data kun har S-ATA disker fra WD. Noen som kan prøve å forklare forskjellen i støynivå på 10000rpm og 7200rpm? Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Seagate sien SCSI disker skal vel bråke lite eller? de er jo veldig kjent for å ha stille ide disker da. det er ikke noe særlig støy av mine 2x 120 GB seagate disker nei. men skal kjøpe et par drevrammer allikevel, for å få det enda stillere det er vel sånn at hvis man er en person som ikke liker støy så blir vel alt over 20 DB et bråk normalt så skal vel 10.000 rpm disker bråke mer enn 7200 disker siden at de går flere ganger mer i sekundet, så det er jo normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå