Gå til innhold

Sniktitt: Fy flate for en mobiltelefon!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herreminhatt, det er da ikke bare skjermen som er bedre ved denne vs iphone 4s. Så og si det meste er bedre på denn kontra iphone 4s, så kom igjen, rist av dere skuffelsen. Her er en skikkelig oppgradering for dere som fremdeles har iphone :p

Et 'spec sheet' forteller meg ingen ting om en telefon er bra for meg eller ikke. Jeg gir blanke f--- i om CPU-en kjører på 1Ghz eller 1.5Ghz så lenge jeg ikke opplever lag.

Lenke til kommentar

Herreminhatt, det er da ikke bare skjermen som er bedre ved denne vs iphone 4s. Så og si det meste er bedre på denn kontra iphone 4s, så kom igjen, rist av dere skuffelsen. Her er en skikkelig oppgradering for dere som fremdeles har iphone :p

Et 'spec sheet' forteller meg ingen ting om en telefon er bra for meg eller ikke. Jeg gir blanke f--- i om CPU-en kjører på 1Ghz eller 1.5Ghz så lenge jeg ikke opplever lag.

Da burde jo iallefall denne telefonen vekke din interesse. Den blir jo beskrevet som en revolusjon, uten at noen av specsene er noen revolusjon ;)

Lenke til kommentar

"Fy flate for en mobiltelefon!

Rist av deg iPhone-skuffelsen – I kveld slipper HTC noe mye mer spennende." står det å lese med fete typer på amobil

Hvilken iPhone-skuffelse? Skuffelsen media blabla

hehe... Skal du virkelig bytte ut din iphone med en kliss lik telefon, som marginalt er litt raskere? Hehe... tipper Apple kunne lansert en dorull med eplelogoen på, og du hadde fremdeles ikke vært skuffet :D

Dette er nok en mye mer attraktiv telefon en IP4s. Denne har i det minste en skjerm som er tilpasset et multimediaprodukt ;)

Hvis man har en Pad på 7 eller 10" og en bærbar på 13" og en stasjonær med whatevver tommer du gidder kople den til... hva skal man da med verdens største skjerm på en telefon?

Im just saying, tenk litt utover ditt eget ønske, det er mange med forskjellige behov og ønsker der ute.

4,3" har blitt en standard innen smartmobiler idag. Grunnen skal jeg forklare om litt. Nå begynner også større skjermer å bli mer vanlige(4,5-4,7"). Folk som har iPhone tenker ofte at det vil bli så alt for stort. Ja med iPhone sin utnyttingsgrad av frontarealet, så ville en slik skjermstørrelse blitt en gedigen enhet. iPhone består av 60% skjerm av frontarealet bare? Det er en annen historie på SGS II.

Fordeler med større skjermer. De gir økt opplevelser for:

•  
  • Video
  • Bildevisning
  • Spill
  • Surfing*
  • Dokumentlesning
  • Navigasjon
  • ALL annen visning

Så lenge det er et stort marked og etterspørsel for slike enheter, og det at folk ikke opplever problem med å ha de i buksene, eller å bruke de med kun en hand. Hva er da problemet? Se igjen på listen, det er enormt med fordeler. Husk også at du surfer kun med 3,3" på en iPhone grunnet en fast bar nederst. Kontrast når det gjelder all visning som gjøres på en iPhone kontra SGS II, kommende Prime og andre av de konkurrentene som tilbyr større skjermer. Se hvor markedet går og hvorfor nesten samtlige av de store produsentene tilbyr smartmobiler med skjermer på over 4". Det er bare Apple som henger etter, og du såg selv skuffelsen i alle medier da folk forventet tynnere enhet med større skjerm. Det var nesten litt smådeilig når mine bekjente låg å peppret meg med at nå skulle endelig iPhone få rundt 4" skjerm, så skjedde det bare ikke. De såg ut som om de nettopp hadde blitt dumpet av en kjæreste.

Så over til spørsmålet ditt igjen. 7" får du nok neppe i lommen på en behagelig måte. Det klarer du med en 4,5" uten problemer. Til og med om du bruker stramme dongeribukser, så vil du ikke oppleve dette som en problem, så lenge den har tilsvarende tykkelse som SGS II.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Det er jo det jeg prøver å forklare deg... Espen Swang har jo prøvd telefonen, og tar frem de fineste superlativene når han beskriver opplevelsen. På papiret er det mange andre telefoner som er bedre enn denne. Ergo, du bryr deg ikke om specs på et papir, så da må jo dette være telefonen for deg.

Lenke til kommentar

Det er faktisk langt ifra en skikkelig oppgradering.

CPU:

Sensation XL CPU: 1,5 GHz

iPhone 4S CPU: 1GHz (kan være høyere) dual-core

GPU:

Sensation XL: Adreno 220

iPhone 4S: PowerVR SGX 543MP2 (lik den som sitter i iPad2 og mest sannsynlig i Nexus Prime)

Så er man ute etter en solid oppgradering i intern hardware, så er XL langt ifra løsningen. Er man derimot ute etter ekstern hardware-oppradering, så er XL selvfølgelig veien å gå. Om det er smart å kjøpe XL er en annen ting. Denne ender vel opp med å koste det samme som en Galaxy S2, den er tregere enn Sensation og Nexus Prime er rett bak hjørnet. Så i mine øyne så er man lite intelligent om man kjøper denne. Beats-softwaren kan man få på andre Sense-baserte ROMs, så da er det faktisk ingenting spesielt med denne modellen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beats er vel ikke bare SW, slik jeg har forstått det. Dessuten så vet vi vel ingenting om klokkefrekvensen til cpuen som sitter i den nye iphone? Noen har sågar tippet 700 mhz dual core...

Og hverken du eller jeg har testet denne telefonen, sp det eneste vi har å forholde oss til, er espen swang som er henrykt. Skjermen på den nye iphone vil jeg rett og slett kalle et hån mot forbrukerne. 3,5" er alt for smått, i tillegg når du må punge ut med en ca 6-7 K for den. Men du må gjerne heller kjøpe deg en iphone fremfor denne. Begge er no-go for meg, men mptte jeg velge er det ingen tvil. Sensation XL med sin store skjerm er et mye bedre alternativ. Men for meg er sensation XE et mye bedre valg, men jeg hopper nok over den også, og venter på neste..

Lenke til kommentar

6-7000kr? Betaler du så mye for en iPhone så er du blitt lurt. 4S skal koste omtrent det iPhone 4 koster, og det er 4700,- uten abb.

Jeg skal ikke ha 4S eller Sensation XL. Jeg skal ha Galaxy Note.

Hehe... Ser telenor selger iphone 4 8 GB!!?? til 5880,- :D

Apple tar 3990,- for samme telefon, men hva pokker er 8GB? Det er jo en vits... Og det verste av alt, er at det kun er denne de selger. Jaja, enda en grunn til å styre laaaaangt unna iphone, ikke det at jeg ikke hadde nok grunner fra før :D

Lenke til kommentar

6-7000kr? Betaler du så mye for en iPhone så er du blitt lurt. 4S skal koste omtrent det iPhone 4 koster, og det er 4700,- uten abb.

Jeg skal ikke ha 4S eller Sensation XL. Jeg skal ha Galaxy Note.

Du vil ikke vente på Nexus Prime heller?

Joda, må jo se hvordan NP blir, men akkurat nå ser det ut som at det blir Galaxy Note.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller ligger Samsung 150 hestehoder fremfor HTC når det kommer til utvikling?

Tja det er nok bare deg ;)

Sesation xe er vel noe av det heftigste du får pr i dag. Samsung har vært flinke til å presse siste tilgjengelig teknologi inn i telefonene sine, men htc ligger og puster dem i nakken. Er nok ikke snakk om hestehoder, er nok mer snakk om et hårstrå eller to. Er enig at Sensation xl er en merkelig telefon fra htc. Den er hverken fugl eler fisk. Og som noen påpekte tidligere, så er det kun små forandringer som skal til for at det hadde vært en konge telefon. For meg måtte det vært: dual core, bedre oppløsning på skjermen og plass til minnekort. Og i tillegg måtte den vært tilgjengelig i en annen farge.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Den så ikke ut til å ha supert batteri.Hvorfor prioriterer produsenten å lage flate lelefoner, når batteriet må lades hver natt?Gjør den litt tykkere, med skikkelig batteri!

jeg er enig med deg der men denne mobilen har vel htc satset mer på designen :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...