PlanetEclipse Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hvordan påvirker det meg om jeg ikke har studiekompitanse? Hvike muligheter begrenser det for? Er det slik at jeg får studiekompentanse ved å fullføre 3 år med tilvalgsfag(språk - spansk, fransk, tysk)? Får jeg studiekompetanse hvis jeg tar engelsk fordypning? Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hvordan påvirker det meg om jeg ikke har studiekompitanse? Hvike muligheter begrenser det for? Hva ønsker De å gjøre resten av livet da? Evt. kan du sjekke ut her om kravene for generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
PlanetEclipse Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Min tanke nå er tipp -> Brønn, men greien er foreldrene mine som ikke tror jeg holder ved dette valget.. De sier nesten alle skifter mening i løpet av livet. Som er sant, men men. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Da har du kanskje tenkt å gå i lære også? Da har du jo fremtiden din der: fagbrev. Uansett hvis du skulle endre mening så kan du ta påbygg etter to år i lære også. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Jeg tror uansett den beste måten å gjøre det på hvis du er litt interessert i yrkesfag er å ta fagbrev først, deretter eventuelt påbygg og videre studier etterpå. Hadde jeg visst da det jeg vet i dag (og hatt bedre rådgiver) hadde jeg definitivt gått den veien. Det er mye mer styr å ta videregående som voksen, høyere utdannelse kommer du alltids innpå bare du har karakterer og studierett. Endret 6. oktober 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
PlanetEclipse Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Mer konkret spørsmål; hvordan påvirker det utdannelsen min om jeg ikke har fullført 3 år med valgfag (Spansk, Fransk, Tysk)? Eller.. Er det likt om jeg velger Spansk, Fransk, Tysk eller velger Engelsk fordypning (begrenser dette valget noen muligheter?)? Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Du trenger over hode ikke ta noe språk på vgs, utenom norsk og engelsk så klart. Hvis du tar læretiden først trenger du ikke valgfaget en gang. Lenke til kommentar
PlanetEclipse Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Oi.... Har visst glemt dette :/ Jeg går på ungdomskolen. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Fullføre lærling tiden, ta studiekompetanse på et år(historie, matte, naturfag og norsk. Du får fritak fra engelsk, samfunnsfag og gym hvis du har fagbrev).Det positive med det er at du kan spare opp penger mens du er lærling. Og dermed leve som en rik student. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå