BLU3kp Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Har i dag VDSL 25/5 fra telenor og har en ZyXEL P2812 multimodem. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan blokkere for eksempel en annen sin pc fra nettet. Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Blokkere fra WiFi eller switch delen? Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Blokkere Wifi Lenke til kommentar
Rim Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Security -> MAC Filter. Da må du legge inn alle som skal ha tilgang og oppdatere det for hver enhet som kommer inn. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Security -> MAC Filter. Da må du legge inn alle som skal ha tilgang og oppdatere det for hver enhet som kommer inn. skjønte ikke det helt jeg, får ikke blokkert noe. Skal jeg fjerne MAC filtere til de som ikke skal ha tilgang? Endret 11. oktober 2011 av gattuso Lenke til kommentar
Faller Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Nei, et Rim mener er at du legger inn alle MAC-adressene til pcene som skal få lov til å koble seg til nettverket. Du kan også bytte passord hvis det er en person som har klart å finne ut passordet ditt. Da må du inn på "wireless" i router, så bytte passord. Du må så legge til det på nytt i alle pcene etterpå. Mvh Faller Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hvis du ikke vet hva mac adresse er så kan du finne den ved å åpne et command("cmd") vindu på maskinen din og kjøre kommandoen "ipconfig /all". Da finner du mac adressen til din maskin som ser noa ala dette ut:90-4B-E4-CF-23-E2. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Som regel når du går inn på routerns Mac filter, vil alle Mac adresser til enheter som er tilkoblet vises der. Er bare å velge "allow" på disse, og blokker alt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå