o13 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Hallo, Etter god veiledning på dette forumet gikk jeg til innkjøp av en ny prosessor. Denne kom i dag, og jeg byttet. Lydmessig skrudde pcen seg på helt normalt. Alle vifter kjører, men da jeg åpnet PCen så jeg tre stk lys som lyste fra høyre til venstre på skjermkortet. Jeg har ikke oppdatert BIOS, bare byttet prosessor. Hva kan være galt? Skal jeg evnt. bytte tilbake til den gamle prosessoren, oppdatere BIOS og så sette inn den nye? Specs: Ati Radeon 4870x2 AMD Phenom II x4 970 (Ny cpu) AMD Phenom 9950 (Gammel cpu) M3a32-mvp Deluxe (Hovedkort) Mvh. Ole Endret 6. oktober 2011 av o13 Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Denne er støttet fra 2202 bios, som kom 22.10. 2010. husker du om du hadde den biosversjonen? Det er isåfall den siste versjonen for dette hk'et Snabelen Lenke til kommentar
o13 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Takker for raskt svar. Nei, jeg tror ikke jeg hadde den biosversjonen. Vil det si at jeg må sette inn den gamle prosessoren og oppdatere bios, før jeg så setter inn den nye på nytt? Lenke til kommentar
o13 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Kjører forresten Windows 7 64 bit. EDIT: Ingen USB-gjenstander jeg har prøvd får strøm. Den gamle prosessoren satt også veldig hardt da jeg fjernet den (vet ikke om det siste er nyttig informasjon) Setter pris på all hjelp. Endret 6. oktober 2011 av o13 Lenke til kommentar
o13 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg satte tilbake den gamle prosessoren, og prøver å oppdatere BIOS. 1 Lenke til kommentar
phlake Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Lykke til, håper det ordner seg. Høres ut som biosversjonen er problemet ja. Har du forresten husket kjølepasta? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Lykke til, jeg har ikke noen gode tips å komme med her. Lenke til kommentar
o13 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Fikset! Alt jeg trengte å gjøre var å oppdatere BIOS : ) Edit: Ja, har på et nytt lag kjølepasta. Det gamle fjernet jeg. Var usikker på hvor mye jeg skulle ta, men virker som om alt gikk greit. Endret 6. oktober 2011 av o13 Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Fikset! Alt jeg trengte å gjøre var å oppdatere BIOS : ) Edit: Ja, har på et nytt lag kjølepasta. Det gamle fjernet jeg. Var usikker på hvor mye jeg skulle ta, men virker som om alt gikk greit. Veldig bra! Snabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå